محمدمهدی کریمی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : برخی محصولات زراعی و باغی مانند آفتابگران و عدس کالپوش، فلفل فرومد و سیب ترش بکران در سطح استان سمنان در این شهرستات تولید می شود اما در سطح استان و کشور به نام این شهرستان معروف نیست.
وی با بیان این که برند سازی محصولات در حوزه های مختلف ضروری است ، افزود: کیفیت بسیار خوب محصولات تولیدی این شهرستان نیاز به نشان تجاری یا برند سازی دارد تا در سطح کشور و حتی خارج کشور معرفی شود.
کریمی با اشاره به اینکه سالانه صدها تن محصولات متنوع کشاورزی از جمله پسته، هندوانه ، آفتابگردان ،چغندرقند و دیگرمحصولات بویژه گیاهان دارویی از شهرستان به دیگر نقاط کشور ارسال می شود، تصریح کرد: نبود تبلیغات و برند مناسب از محصولات این منطقه و عرضه نامناسب این محصولات موجب شده است تا کشاورزان این منطقه نتوانند به بهره وری مناسبی دست یابند.
وی گفت: ایجادکارخانه های بسته بندی محصولات کشاورزی در برند سازی محصولات و افزایش اشتغال در این منطقه تاثیر بسزایی دارد .
فرماندار میامی گفت: بیشترین حبوبات استان سمنان که از کیفیت بسیار خوبی هم برخوردارند ، دربخش کالپوش تولید می شود، اما نبود کارخانه بسته بندی محصولات ، موجب شده این محصولات در شهرهای دیگر بسته بندی شده و توزیع گردد.
کریمی با بیان این که تاسیس صنایع بسته بندی نیازمندسرمایه گذاری است ، گفت: صنایع بسته بندی زنجیره تولید را تکمیل کرده و برای مردم شهرستان آینده مناسبی به همراه خواهد داشت.
وی گفت:وجود 350هکتارباغ پسته بارور در منطقه کلاته های شرقی و کشت 2هزار و500هکتارحبوبات دربخش کالپوش اهمیت تاسیس صنایع بسته بندی را بیشتر نمایان می کند.
فرماندار میامی ادامه داد: به سبب نبود صنایع فرآوری و بسته‌بندی، بیشتر این محصولات توسط واسطه‌ها با قیمت ناچیز از کشاورزان خریداری می‌شود و در شهرستان های دیگر فرآوری و به اسم آنها به مصرف داخلی رسیده و یا صادر می‌شود.
فرماندارمیامی گفت: از پارسال تاکنون چهار نشست باسرمایه گذاران برای تاسیس واحدهای بسته بندی و فرآوری محصولات برگزارشده است.
شهرستان میامی با 2 بخش مرکزی وکالپوش با جمعیتی بیش از40هزارتن درشرق استان سمنان واقع است وازلحاظ بافت جمعیتی دراین شهرستان 90درصد مردم در روستاها و 10درصد هم در شهرها زندگی می کنند.
میامی در تولید آفتابگردان دیم رتبه دوم کشور را دارد .
در شهرستان میامی نزدیک به 20 هزار هکتار زمین زیر کشت وجود دارد.
همچنین در این شهرستان سه هزار هکتار باغ وجود دارد که بیشتر به کشت انواع میو ه های سردسیری مانند زردآلو اختصاص دارد ،به طوری که سالانه بالغ بر 2 هزارتن زردآلو از این باغ ها برداشت می شود.
7357/6167 خبرنگار: علی آقایی ** انتشار دهنده: محسن شاکری
(برای آگاهی از اخبار شهرستان های شاهرود و میامی به کانال اخبار ایرنا شاهرود به آدرس https://telegram.me/irnashahroud مراجعه فرمایید)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.