آیت الله سید محمد شاهچراغی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بیکاری و کمبود آب 2 مشکل اساسی در استان سمنان است و باید با روحیه جهادی کابینه دولت دوازدهم برای رفع این چالش ها تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: حضور حتی یک بیکار در استان نیز زیاد است و باید با اتخاذ تدابیری همه جانبه برای افزایش اشتغال و رونق و آبادانی جامعه تلاش کرد.
وی ادامه داد: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال باید دستگاه های اجرایی استان سمنان برای رفع گرفتاری های مردم تلاش کنند و باید با حضور کابینه ای کاردان و باتجربه مشکلات معیشتی مردم به کمترین حد برسد.
نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه سمنان تصریح کرد: تسهیلات قابل توجهی برای بازگرداندن واحدهای تولیدی و صنعتی سمنان به چرخه تولید در سال 95 پرداخت شده است و باید در آینده نزدیک به افزایش اشتغال در این استان امیدوار بود.
آیت الله شاهچراغی ادامه داد: روزانه تعداد قابل توجهی از هم استانی ها به دلیل کمبود آب در مناطق روستایی و نیاز به آبرسانی از طریق تانکر به این مناطق به بنده مراجعه می کنند که لازم است مسوولان امر در رفع این مشکلات اقدام کنند.
وی تصریح گفت: برازنده مردم با فرهنگ و ایمان سمنان نیست که با مشکل کمبود آب مواجه باشند و باید با عزمی همگانی برای صرفه جویی در مصرف آب تلاش کرد.
نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه سمنان افزود: امامان جمعه استان از تریبون های این فریضه عبادی و سیاسی برای فرهنگ سازی به منظور صرفه جویی در مصرف آب تلاش کنند.
نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در سال 95 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 150 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
تاکنون بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده :مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.