غلامرضا کاتب روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : استان سمنان استعدادهای نهفته ای در زمینه گردشگری دارد که دولت در سال جاری علاوه بر ارایه تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی برای افزایش رونق گردشگری برای نوسازی و بازسازی اماکن گردشگر تسهیلات پرداخت می کند که این امر برای افزایش اشتغال در استان بسیار مهم است.
وی اظهارداشت : در سال گذشته بیش از 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی پرداخت شد که این امر در رفع موانع تولید و افزایش اشتغال در کشور بسیار تاثیرگذار بوده است.
وی بابیان این که استان سمنان با مشکل کم آبی مواجه است ، گفت: می توان با اجرای برنامه های اشتغال آفرین، کم زیان و پربهره برای کاهش نرخ بیکاری در کشور تلاش کرد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : در دولت یازدهم حضور سالانه 20 میلیون نفر گردشگر هدفگذاری شده بود که می توان با توجه به زیرساخت گردشگری این اقدام ارزشمند را در کشور عملیاتی کرد.
کاتب با اشاره به ظرفیت های خوب بخش های صنعتی و گردشگری در این شهرستان گرمسار تصریح کرد : زیرساخت گردشگری، اقتصادی و صنعتی در شهرستان گرمسار فراهم است و باید با مدیریتی اصولی برای حضور فعالان اقتصادی در این دیار تلاش کرد.
وی تصریح کرد: بهره برداری از قطار حومه ای تهران-ورامین-گرمسار از زیرساخت های مهم رونق گردشگری در استان است و روزانه بخش قابل توجهی از مسافران برای سفر به پایتخت از این خط حمل و نقل استفاده می کنند.
گرمسارغربی ترین شهرستان استان سمنان با پنج هزار و 182 کیلومتر مربع وسعت بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.
شهرستان گرمسار حدود هشت شهرک و ناحیه صنعتی و چند موسسه آموزش عالی دارد که ظرفیت بیشتری برای تردد به این شهرستان به ویژه از مرکز کشور را نیاز دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.