محمدرضا خباز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملکرد دولت یازدهم برای رونق تولید و کاهش نرخ بیکاری در استان چشمگیر بوده ؛ به طوری که مردم قدردان این خدمات ارزنده هستند.
وی با اشاره به مهم ترین کارهای دولت تدبیر وامید در سمنان گفت: در دولت یازدهم 6 هزار و 500 میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی منعقد شده است.
خباز خاطر نشان کرد: ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان که بزرگ‌ترین طرح ورزشی استان است ؛ با 400 میلیارد ریال هزینه در دولت یازدهم به بهره برداری رسید .
وی تصریح کرد: سرانه فضای ورزشی استان سمنان در سال آغاز کار دولت یازدهم ،40 سانتی متر مربع بود که با بهره برداری از ده ها طرح ورزشی ، اکنون به 80 سانتی متر مربع افزایش یافته است.
استاندار سمنان تصریح کرد: همچنین در دولت یازدهم، 408 طرح ورزشی با حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار در شهرستان دامغان به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: افتتاح پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان سمنان با 40 میلیارد ریال اعتبار از دیگر دستاورد های دولت یازدهم در استان سمنان است.
وی تصریح کرد: این پایگاه با زیربنای 2 هزار و 100 متربع شامل آشیانه، مهمانسرا، تعمیرگاه و تاسیسات است که در 10 هکتار زمین ساخته شده و گنجایش نگهداری 6 فروند بالگرد را دارد.
استاندار سمنان گفت: در دولت یازدهم 768 واحد صنعتی و تولیدی استان بیش از چهار هزار و 157 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
وی با بیان اینکه پارسال 163پروانه بهره برداری صنعتی در استان سمنان صادر و برای برای 2 هزار و 936 تن شغل ایجاد شده است ؛گفت: همچنین 2 هزار و 800 واحد مسکن مهر در دولت یازدهم در استان سمنان به بهره برداری رسید .
استاندار سمنان گفت: در چهار سال تلاش دولت تدبیر و امید ، هر سال به طور میانگین 15طرح در بخش راه استان به بهره برداری رسید.
وی به تشریح دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی استان سمنان هم پرداخت و گفت: پارسال 770 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای کشاورزی استان پرداخت شده و برای یکهزار و 355 تن دراین بخش شغل ایجاد گردید.
وی گفت: در دولت یازدهم 9 هزار و 125هکتار از زمین های کشاورزی استان سمنان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شد؛ در حالی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا آغاز کار دولت تدبیر وامید، 10 هزار هکتار زمین کشاورزی به این سامانه ها تجهیز شده بود .
استاندار سمنان گفت: در دوره خدمت دولت یازدهم بزرگترین کارخانه ساخت انواع ترانسفور ماتور های برق خاورمیانه با سرمایه گذاری ارزی 13میلیون و 800 هزار یورو در استان سمنان به بهره برداری رسید که برای 850 تن هم شغل ایجاد شد.
حدود یک هزار و 800 واحد صنعتی ، تولیدی و معدنی در استان سمنان فعالیت می کنند.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6167 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : محسن شاکری
(برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.