سید محمدموسوی زاده روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در نشست های تخصصی اخیر مصوبات ارزشمندی برای استفاده بهینه از این نعمت الهی تدوین شد و اجرای این برنامه ها می تواند در کاهش هزینه های خانواده ها و تامین انرژی استان تاثیر گذار باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به رشد پنج درصدی مصرف برق در شرایط کنونی در مقایسه با سال گذشته، گفت: افزایش دمای هوا و رونق بخش تولید به عنوان دو عامل مهم رشد مصرف برق در استان سمنان است و برای گذر موفق از دوره اوج بار مصرف تابستان که هنوز با آن فاصله داریم، نیاز به مشارکت جدی مشترکان داریم و با همکاری کلیه مشترکان درتعرفه های مختلف این مهم قابل کنترل و مدیریت است.
وی با عنوان این که همکاری بخش های دولتی و خصوصی برای در مدار آوردن دیزل ژنراتور و تغییر ساعت کاری، از عوامل مهم در عبور از اوج مصرف است، افزود: اجرای مناسب برنامه های پیش بینی شده در راستای گذر از اوج بار مصرف برق در تابستان، باید به نحو شایسته ای پیگیری و عملیاتی شود .
موسوی زاده با اعلام این که در حال حاضر رشد دوره اوج بار مصرف برق استان سمنان به نسبت مدت متناظر سال قبل، 3.7 درصد است، بیان کرد : تشویق و ترغیب مشترکان و اجرای برنامه های فرهنگی تاثیرگذار و اطلاع رسانی به هنگام، در کاهش اوج بار یک ضرورت است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان که در دولت تدبیر و امید 487 ایستگاه توزیع برق در استان نصب و راه اندازی شد، گفت: 57 هزار کیلوولت آمپر به ظرفیت پست های برق استان در چهارسال گذشته افزوده شد و از مرداد 95 تا کنون 354 هزار متر شبکه هوایی فشار ضعیف و فشار متوسط احداث شده است.
وی با بیان اینکه 50 هزار متر خطوط زمینی توزیع برق نیز در دولت یازدهم در استان دایر شده است، گفت: 25 هزار و 132 مشترک جدید نیز به مجموع مشترکان برق استان سمنان در چند سال گذشته اضافه شده است.
مدیر عامل توزیع برق استان سمنان تصریح کرد:تمامی روستاهای استان از نعمت برق برخوردارند و ضریب نفوذ برق در استان سمنان در این مناطق 100 درصد است.
موسوی زاده با بیان اینکه 230 انشعاب برق چاه آب کشاورزی نیز در سه سال گذشته برقرار شده است، خاطرنشان کرد: نصب هشت هزار و 650 دستگاه سرچراغ در سامانه روشنایی معابر استان از دیگر اقدامات این شرکت از زمان آغاز به کار دولت یازدهم تاکنون به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه طول شبکه توزیع به ازای هر مشترک از 33.7 متر به 32.8 متر رسیده، افزود: کاهش تلفات و هدررفت انرژی و بهبود بهره وری از مهمترین ویژگی های کاهش این شاخص است.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان با تاکید براینکه در زمینه برداشت شبکه فشار متوسط و پستهای توزیع برق برای سامانه اطلاعات جغرافیایی جی. ای. اس 67 درصد رشد در سال 95 را به نسبت سال 93 شاهد هستیم، عنوان کرد: از ویژگی های بارز این شاخص، در دسترس قرار گرفتن کامل وضعیت شبکه، تسریع مطالعات شبکه و سایر خدمات فنی است.
در سال گذشته بیش از 98 میلیارد ریال عملیات اصلاح، بهینه سازی و پایداری شبکه از سوی شرکت توزیع برق در استان سمنان اجرایی شده است.
6026/7339 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.