به گزارش ایرنا، راهپیمایی مردم روزه دار استان سمنان همزمان با سراسر کشور در روز قدس، در 65 نقطه از این استان با فریادهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا طنین‌انداز شد.
مردم مومن و روزه دار استان سمنان از پیر و جوان و بزرگ و کوچک، همزمان با مسلمانان ایران و کشورهای مختلف، در روز قدس راهپیمایی خود را برای هم‌صدایی با ملت مقاوم فلسطین و دیگر ملت های مسلمان آزادی‌خواه منطقه برگزار کردند.
مردم استان سمنان در مسیرهای تعیین شده در 65 نقطه از استان سمنان، با فریادهای مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر آمریکا، الله اکبر و مسلمان ذلت نمی‌پذیرد، با اعلام حمایت خود از مقاومت ملت منطقه، هر گونه دست اندازی به کشورهای مسلمان منطقه را محکوم کردند.
مردم استان سمنان همچنین در حمایت از پاسخ موشکی سپاه اسلام در برابر گستاخی گروه تروریستی داعش، هر گونه گستاخی و گوشه چشم به امنیت ایران اسلامی را در این راهپیمایی محکوم و حمایت خود را از سربازان اسلام در برابر هر گونه ظلم و ستم به مسلمانان محکوم کردند.
راهپیمایی مردم شهر سمنان از ساعت 11 صبح جمعه از میدان امام رضا(ع) به سمت مصلای نماز در میدان استاندارد برگزار شد و در دیگر نقاط استان نیز طبق برنامه ریزی در مسیرهای تعیین شده با حضور گسترده مردم برپا شد.
روزقدس؛ به عنوان نماد مبارزه با استکبار و نظام سلطه یادگار امام راحل است و مردم سمنان با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس امسال بار دیگر حماسه ماندگاری آفریدند و با حضور خود در راهپیمایی روز قدس برگ زرینی بر کارنامه افتخارات خود در حمایت از ارزش های انقلاب اسلامی افزودند.
امروز مردم مومن سمنان همزمان با مردم سراسر کشور، با دهان روزه و مشت هایی گره کرده به خیابان آمدند و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و انزجار از مستکبران و زورگویان جهان را اعلام کردند.
در این راهپیمایی که با حضور تمام اقشار جامعه همچون کارمندان، فرهنگیان، ورزشکاران، بسیجیان، کارگران، جوانان و با حضور زن و مرد برگزار شد حضور روزه اولی ها نیز پررنگ بود و حضور مردم در گرمای شدید شهر سمنان نشان از ادامه راه اهل بیت(ع) در راستای حمایت از مظلومان و مبارزه با ظلم و استکبار بود.
آیین راهپیمایی در سمنان از میدان امام رضا(ع) آغاز و پس از حرکت به سمت مصلی نماز جمعه منتهی شد تا مردم روزه دار و انقلابی سمنان نماز سیاسی-عبادی جمعه را اقامه کردند.
مردم روزه دار شهرستان سمنان از همان دقایق اولیه آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس با سر دادن شعارهای 'مرگ بر آمریکا' ، 'مرگ بر اسرائیل' و 'مرگ بر صهیونیسم' به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداختند.
استاندار سمنان در جریان این راهپیمایی به ایرنا گفت: روز قدس و راهپیمایی مسلمانان سراسر جهان در این آیین نماد همسبتگی و اتحاد در مقابل ابرقدرت ها، استکبار جهانی و رژیم نامشروع صهیونیستی است.
محمدرضا خباز با قدردانی از حضور با شکوه آحاد جامعه در این آیین افزود: مسلمانان سراسر جهان با تکیه بر مشترکات خود، در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی غاصب ایستاده اند و در پرتو اتحاد مسلمانان در روز قدس، رژیم صهیونیستی دچار یک بحران عظیم درونی و بی‌هویتی در بین ملت‌های جهان شده است.
وی با بیان این که روز جهانی قدس به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) روز اسلام است، بیان کرد: قدس و سرزمین فلسطین تنها مربوط به مردم فلسطین نیست، بلکه این سرزمین جزو پیکره جهان اسلام است.
خباز به اهمیت برگزاری راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و یادآور شد: کسی که دل در گرو اسلام دارد در راهپیمایی روز قدس که همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود شرکت و به دنیا اعلام می‌کند که فلسطین و قدس متعلق به همه است.
استاندار سمنان اضافه کرد: مردم همیشه در صحنه سمنان همه ساله با حضور پرشور خود در این روز به غاصبان و جنایتکاران اعلام می‌کنند که هرگز قادر نخواهند بود در سایه زور و تزویر، حقوق ملت‌ها و جهان اسلام را پایمال کنند، حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس توطئه های دشمنان اسلام را خنثی می کند و معادلات سیاسی جهان را تحت تأثیر قرار می دهد.
فرماندار سمنان نیز به ایرنا گفت: مردم با حضور گسترده و باشکوه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام مقدس اسلامی افزودند و پاسخ دندان‌شکنی به زورگویان و استکبار جهانی دادند.
سید عباس دانایی افزود: نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی (ره) به‌عنوان روز جهانی قدس یک آینده‌نگری در جهت آزادسازی قدس از دست صهیونیست‌هاست.
وی با تشکر از حضور پرشور مردم سمنان در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: مردم بار دیگر نشان دادند که پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و همچنان مساله قدس را مساله اول جهان اسلامی می‌دانند و تا رفع شر صهیونیست‌ها از پای نمی‌نشینند.
وی خاطرنشان کرد: آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب این روزها با گسترش گروهک‌های تروریستی جنگ نیابتی را بین کشورهای اسلامی به راه انداخته‌اند درصورتی‌که این گروهک‌های به‌اصطلاح مسلمان حتی یک گلوله به سمت رژیم صهیونیستی که کودکان و زنان فلسطینی را به خاک و خون می‌کشد شلیک نکرده‌اند.
دانایی گفت : داعش و تکفیری‌ها دست‌پرورده اسرائیل و آمریکا هستند و تمام جنایات آنان با چراغ سبز این‌ غاصبان انجام می‌شود و هدف از توسعه و گسترش تکفیری‌ها ایجاد جنگ‌های نیابتی و تفرقه و کشتار مسلمانان به دست مسلمانان است.
فرماندار سمنان ادامه داد : یکی دیگر از اهداف صهیونیست‌ها از گسترش گروهک‌های تروریستی و تکفیری به راه انداختن جنگ بین شیعه و سنی است که مسلمانان باید با وحدت و یکپارچگی نقشه‌های آنان را نقش بر آب کنند.
فرماندار سمنان افزود: حضور گسترده مردم در راهپیمایی امسال نشان داد که ملت ایران همیشه پشتیبان ملت‌های مظلوم است و این رفتار ایران و حضور مردم همیشه درصحنه برای دشمنان مایه یاس و برای دوستان انقلاب مایه امیدواری است
راهپیمایی روز قدس همزمان با 900 شهر ایران اسلامی و 80 کشور دنیا، از ساعت 11 صبح روز امروز دوم تیر 96 در 65 نقطه از استان سمنان برگزار شد.
امام خمینی (ره) در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس برگزیدند تا مسلمانان جهان، همبستگی خود برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و حقوق قانونی آن ها را به صورت راهپیمایی به نمایش بگذارند
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.