حجت الاسلام حسین جناتی روز پنجشنبه در نشست انجمن کتابخانه عمومی مجن در دفتر خود ، افزود: مهارت استفاده مناسب از شبکه های مجازی و ابزار نوین این حوزه باید در بین اقشار مختلف جامعه نهادینه شود تا ذهن،تفکر و تصمیم گیری فرد را دچار چالش نکند.
وی با بیان اینکه حجم زیادی از اطلاعات ریز و درشت در فضای مجازی در هر لحظه برای مخاطبان شبکه های مجازی ارسال می شود ، ادامه داد: شاید بخش کوچکی از آن اطلاعات بسیار زیاد ، مناسب و مورد نیاز فرد باشد.
امام جمعه مجن تاکید کرد: این هجمه اطلاعاتی دسته بندی ذهن و تفکر آدمی را مخدوش می کند و این دست از اطلاعات شاید در طول عمر یک نفر حتی یک بار هم مورد استفاده قرار نگیرد.
جناتی گفت: استفاده بدون برنامه ریزی و مهارت از اطلاعات فضای مجازی به مطالعه،علم و توسعه و پیشرفت در دراز مدت تاثیر منفی خواهد گذاشت.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود هم در این نشت به تشریح روند جشنواره ملی کتابخوانی رضوی پرداخت و افزود: این جشنواره ملی و عظیم گام مهمی برای شناخت بیشتر اقشار مختلف جامعه از چگونگی زندگی اهل بیت (ع) است.
سید ابراهیم موسوی ادامه داد: کم توجهی به مطالعه زیبنده جوانان جامعه اسلامی نیست و با شیوه های هنری و فرهنگی نوین باید این مهم گسترش یابد.
دراین نشست عالیه حسنی مسئول کتابخانه شیخ مفید مجن گزارشی از فعالیت های انجام شده و جشنواره رضوی ارایه کرد و اعضای انجمن نیز ساماندهی فعالیت های مطالعه کتاب را مورد بررسی قرار دادند.
کتابخانه عمومی شیخ مفید مجن 450 نفر عضو فعال و 12 هزار نسخه کتاب دارد.
شهر مجن با بیش از 6 هزار نفر جمعیت در33 کیلومتری شمال غرب شهر شاهرود واقع است.
7358/6167 خبرنگار : سروش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.