به گزارش ایرنا عباسعلی پور بافرانی نماینده مردم نایین وخور در مجلس در این مراسم گفت: امام خمینی(ره) حقیقتی فراموش نشدنی است که هر ساله در آستانه ارتحال ایشان، ایران اسلامی غرق در سوگ و عزا می شود.
وی مراسم ویژه رحلت امام خمینی (ره) را از جمله ارزشی ترین برنامه ها در کشور دانست و اظهار کرد: گرامیداشت ارزش های انقلاب اسلامی به جهانیان ثابت می کند که این انقلاب با حضور مردم برای همیشه پابرجا خواهد ماند.
نماینده مردم شهرستان های نایین و خوروبیابانک در این مراسم ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن بیست و هشتمین سالگرد بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران با اشاره به حدیث ثقلین افزود : وقتی در رژیم سابق دو موضوع کتاب خدا و اهل بیت (ع) کمرنگ و بی رنگ شد امام با روحیه مومن ، متحول و انقلابی که داشت مقام در 14 خرداد آمد و اسلام ناب محمدی (ص) را زنده کرد.
پوربافرانی اضافه کرد : امروز ما درک می کنیم سال 42 مردم به پشتوانه چه شخصیتی انقلاب کردند که یکی از مهمترین شعارهای محوری ایشان عاشورا بود چرا که انقلاب پرتوی از عاشورا بود.
وی با بیان اینکه نهضت امام حسین (ع) و عاشورا ، ابعاد وجودی شخصیت ابا عبدالله الحسین (ع) در منابر مختلف اشاره شده تصریح کرد : واقعیت تاریخ عاشورا این است که اگر شخصیتی مانند امام سجاد (ع) در کنار قضیه عاشورا وجود نداشت شاید تاریخ عاشورا ماندگار نمی شد امام سجاد (ع) فرزند برومند امام حسین (ع) نهضت عاشورا را حفظ کرد .
این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: امام خمینی (ره) از ابتدا بحث اسلام ناب محمدی (ص) را مطرح کردند. چرا که با پیش بینی که از آینده ، جامعه امروزی را رصد کرده بودند که عربستان سعودی در حالی ادعای اسلام دارد که اسلامش آمریکایی است .
وی تاکید کرد : اسلام و اعتقاداتمان را برای حفظ ارزش ها و استواری انقلاب اسلامی باید تقویت کنیم.
پوربافرانی خاطرنشان کرد : امام خمینی به راه و هدفش ایمان داشت و پایبندی به ارزش های اسلامی و هدفگرایی ایشان حفظ آرمانهای انقلاب بود.
وی افزود : اگر خودمان رهرو مقام معظم رهبری و پشتوانه ولایت فقیه باشیم با حرکت جهادی و انقلابی می توانیم در مقابله با تحریم های دشمنان مقاومت و اقتصاد مقاومتی را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در زندگی خود پیاده کنیم .
نماینده مردم نایین اضافه کرد : پیشرفت های انقلاب از ابتدا تا کنون ، همه به دلیل حرکت جهادی و انقلابی بود.
وی بیان کرد : خیلی از جاها با اینکه بودجه ای نیست فعالیتی انجام نمی شود ولی در زمان امام خمینی (ره) مردم با حرکت جهادی و با مشارکت هم بناهایی را ساختند.
در این مراسم ، مدیحه سرایی و قرائت اشعار توسط ذاکر اهل بیت حسین کبیرزاده و ضیافت افطاری از برنامه هایی بود که توسط ستاد ارتحال امام خمینی (ره) در امامزاده سلطان سیدعلی (ع) نایین برگزار شد.
شهرستان نایین با بیش از39هزار نفر جمعیت در140کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
ت7136 خبرنگار: فرزانیان ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.