به گزارش ایرنا، محمود قنبری عصر جمعه در ستاد انتخابات استان سمنان گفت: مشارکت شهروندان استان سمنان در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی تاکنون از 60 درصد فراتر رفته و پیش بینی می شود مشارکت مردم استان در این دوره از انتخابات در دوره های گذشته فراتر رود.
وی با اشاره به اعلام مشارکت بیش از 22 میلیون نفر از هم وطنان در انتخابات 29 اردیبهشت در سراسر کشور، گفت: انتخابات با مشارکت حداکثری مدنظر رهبر انقلاب تاکنون در ایران اسلامی شکل گرفته است.
رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه باید قدردان این مشارکت مردم در انتخابات باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به تمدید مهلت رای‌‎دهی تا ساعت 20، احتمال تمدید مجدد این مهلت نیز در صورت وجود صف‌های طولانی و مراجعه شهروندان به شعبه ها وجود دارد.
قنبری با توصیه به شهروندان استان سمنان برای موکول نکردن مراجعه به شعب برای رای دادن به ساعت های بعد از این، گفت: شهروندان هرچه سریع‌تر برای انداختن رای خود به صندوق ها در همین ساعات تمدید مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: مردم در هیچ شرایطی به شایعات توجه نکنند، در استان سمنان هیچ مورد خاصی در فرآیند انتخابات وجود ندارد و شهروندان باید تمام مسایل و خبرها را از مجاری قانونی شامل ستاد انتخابات و از طریق صدا و سیما دریافت کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان سمنان خاطرنشان کرد: فرآیند اخذ رای در این استان از ساعات اولیه تعیین شده با حضور و فعالیت تمام عوامل اجرایی و نظارتی و با حضور نیروی پلیس برای تامین امنیت آغاز شد و در استان سمنان بیش از 10 هزار عامل اجرایی و پنج هزار نیروی پلیس برای انتخابات حضور دارند.
در استان سمنان 742 شعبه شامل 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی و 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار وجود دارد، بر اساس سرشماری عمومی سال 95، جمعیت استان سمنان 702 هزار و 360 نفر است که 508 هزار و 115 نفر شرایط رای دادن دارند.
استان سمنان هشت شهرستان، 20 شهر و 308 روستای بالای 20 خانوار و 582 آبادی دارد و از 20 شهر استان سمنان، شورای اسلامی شهر در سه شهر بالای 50 هزار نفر دارای هفت عضو و در 17 شهر دارای پنج عضو دارد، تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره چهارم هزار و هفت نفر بود و در دوره پنجم تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان به هزار و 64 نفر افزایش یافت.
میانگین مشارکت مردم استان سمنان در تمام انتخابات بعد از انقلاب اسلامی 73.7 درصد، در سال 92 و در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 78.2 درصد و در چهار دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 67.3 درصد بوده است.
6103/6026 خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.