محمدرضا خباز روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم استان سمنان همانند سایر هموطنان باحضور و مشارکت حماسی در آغاز شروع رای گیری در شعبه های اخذ رای حاضر می شوند.
وی انتخابات مظهر مردم سالاری دینی دانست و اظهارداشت : مشارکت در این حماسه ملی اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را دوچندان می کند.
وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران متعلق به آحاد مردم است و ملت سرافراز ایران اسلامی برای تعیین سرنوشت خود و برای آبادانی بیش از پیش این مرز و بوم به صحنه بیایند.
استاندار سمنان اضافه کرد : طرفداران نامزدهای انتخاباتی ، افرادی که برای مشارکت در انتخابات تاکنون تصمیم نگرفته اند را با تببین اهمیت مشارکت برای حضور در پای صندوق های رای تشویق کنند.
وی اضافه کرد : مردم ایران اسلامی با اراده ای وصف ناشدنی و تلاشی مضاعف برای خلق حماسه ای دیگر فردا در پای صندوق های رای حاضر می شوند و به یاری خدواند انتخاباتی پرافتخاری را فردا پشت سر خواهیم گذاشت.
وی مشارکت پرشور مردم در انتخابات را وظیفه ملی و میهنی آحاد جامعه برشمرد و گفت: مردم ایران پایداری ایران اسلامی برایشان قابل درک و اهمیت است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود‌ و استان سمنان که دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست، در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر به عنوان اعضای علی البدل در شوراهای اسلامی شهری و روستایی انتخاب می شوند.
انتخابات 29 اردیبهشت 96 در استان سمنان 742 شعبه شامل 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی است، 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار است که نسبت به دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 6 درصد شعبه های اخذ رای افزایش یافته است.
بر اساس سرشماری عمومی سال 95، جمعیت استان سمنان 702 هزار و 360 نفر در 215 هزار و 571 خانوار است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@. کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.