به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی عربی روز شنبه در دومین دوره نشست آموزشی نمایندگان فرماندار در شعبه های اخذ رای شهرستان سمنان در سالن اجتماعات تامین اجتماعی افزود: رای مردم حق الناس است و هیات نظارت بر انتخابات با رویکردی مثبت و حرفه ای همانند ادوار گذشته درصدد حراست از آرای مردم است.
وی اظهارداشت: رعایت قانون باید به عنوان یک الگوی منسجم ملاک عمل همه مسوولان مربوط قرار گیرد و به یقین با اجرای برنامه های عملیاتی و منسجم انتخابات باشکوهی در 29 اردیبهشت در کشور برگزار می شود.
وی تصریح کرد : باید هیات اجرایی با بهره گیری از آموزش های لازم از باطل شدن رای خودداری کند و نکات اجرایی سامانه های هوشمند و الکترونیکی که در این دوره برای رای گیری به کار گرفته شده است به هیات های مسوول یادآوری شود.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان سمنان گفت : هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی برعهده نمایندگان مجلس است و تامل و همکاری خوبی بین این افراد با سایر هیات های اجرایی و نظارتی در برگزاری انتخاباتی باشکوه در استان سمنان وجود دارد.
عربی یادآور شد : تمام مراحل رای گیری مانند مشاهده شناسنامه و کارت ملی، کنترل و مهر زدن بر روی شناسنامه و سایر مراحل دیگر باید به درستی از سوی هیات های اجرایی حاظر در شعبه های اخذ رای مدنظر قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد : باید منویات رهبر انقلاب دربحث مشارکت پرشور و همگانی در انتخابات در اولویت باشد و با همکاری منسجم اقشار جامعه و مسوولان برای مشارکت حداکثری تلاش کرد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود‌ و استان سمنان که دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست، در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر به عنوان اعضای علی البدل در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.
7339/6103
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.