سید عباس دانایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتخابات پنجمین دوره شورای شهر سمنان به صورت تمام الکترونیکی در سمنان برگزار می شود و در 400 شعبه به تناسب هر شعبه از یک تا چهار دستگاه تجهیز خواهد شد‌.
وی با اشاره به تبصره 9 ماده 31 قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده 66 قانون شورای اسلامی کشور در خصوص تعیین مامورینی برای بازرسی و کنترل حسن انجام انتخابات، گفت: به ازای هر 143 شعبه اخذ رای در شهرستان سمنان یک نفر به عنوان بازرس و به ازای هر 15 شعبه یک نفر به عنوان سربازرس معرفی خواهند شد که به عنوان بازو و کمک یار فرماندار و بخشدار در فرآیند برگزاری انتخابات فعالیت خواهند کرد.
دانایی، ضمن یادآوری ابلاغ بخشنامه تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر، گفت: نامزدهای شورای اسلامی شهر سمنان بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده به ازای هر منطقه شهرداری، مجوز برپایی یک ستاد را خواهند داشت و شهرستان سمنان در استان تنها شهری است که دارای 2 منطقه شهرداری ناحیه یک و 2 است و بنا بر این هر نامزد می تواند 2 ستاد تبلیغاتی در شهر سمنان داشته باشد.
رئیس هیات اجرایی شهرستان سمنان از تعیین فضای تبلیغات شهری انتخابات برای نامزدهای شورای اسلامی شهر با هماهنگی شهرداری سمنان اشاره کرد و گفت: بر اساس قوانین تبلیغات، نامزدها می توانند تصاویر خود را در 2 شکل و در ابعاد 70 در 100 چاپ و تبلیغ کنند.
فرماندار سمنان با اشاره به این که فضای مجازی همانند فضای واقعی است، بیان داشت: باید از تخریب و بداخلاقی در فضای مجازی جلوگیری شود و تمام فعالیت ها در شبکه های اجتماعی نیز مورد رصد کمیته امنیت ستاد انتخابات قرار می گیرد.
برای انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سمنان 108 نامزد برای هفت کرسی شورا نامزد هستند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 ماه اردیبهشت برگزار می شود‌ و استان سمنان که دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست، در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر به عنوان اعضای علی البدل در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.
6103/7344 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده :مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.