به گزارش ایرنا، از ساعت هشت صبح امروز، شعبه های اخذ رای در شاهرود میزبان حضور پرشور مردمی است که بار دیگر پای صندوق های رای آمده اند تا به دنیا ثابت کنند با تصمیم خود، رییس جمهور چهار سال آینده کشور را تعیین می کنند.
پای در هر مسجد و مدرسه ای که می گذاری، جمعیتی در حال انتظار را میبینی که با شور و شوق ، گرمای هوا و سختی ایستادن در صف رای را به جان خریده اند.
اینجا فارغ از هرگونه دسته بندی، به دور از گرایش های سیاسی مختلف، همه یک دل هستند و دلشان برای سرزمین خود می تپد.
در هر گوشه ای از شهر اما وضعیت مردم حاضر در شعبه ها فرق می کند. هر چه به سوی محله های به اصطلاح پایین شهر بروی، زنان و مردانی را میبینی که آثار رنج و سختی سال هایی که از عمرشان گذشته، بر چهره شان نمود پیدا کرده است.
با پدربزرگی که به همراه نوه خود پای لیست اسامی نامزدهای شورای شهر ایستاده بود به گفت و گو نشستم. چشمانش سو نداشت و نوه اش را که هنوز نمی توانست رای بدهد با خود آورده بود تا در میان اسامی روی دیوار، نام افراد منتخب پدربزرگ را پیدا کند. شغلش را پرسیدم، کارگر بود و گفت: از ابتدای انقلاب که به جمهوری اسلامی رای دادم تا الان در همه انتخابات ها شرکت کردم چون برای همین انتخاب ها انقلاب کردیم .
عبدالله کریمی ادامه داد: هر یک رای ما تیری به قلب دشمن است، ما به آمریکا و اسراییل نشان می دهیم با وجود تمام مشکلات همیشه پای انقلاب و رهبر خود ایستاده ایم.
چند قدم آن طرف تر، دختر جوانی شناسنامه اش را دست گرفته و انگشت جوهری اش سوژه لنزهای دوربین خبرنگاران شده بود، او یک رای اولی بود.
از او درباره معیارهایش در انتخاب رییس جمهور آینده پرسیدم. پاسخ داد: من دانشجو هستم و نگران از آینده خود، رییس جمهوری را انتخاب می کنم که برای آینده جوانان برنامه ریزی داشته باشد.
مونا محمدی اضافه کرد: خواهر بزرگ تر من پس از سال ها تحصیل بیکار است ،من از فردی که در آینده رییس جمهور می شود می خواهم بیشتر برای حل مشکلات جوانان تلاش کند.
با لبخند نگاهم کرد و ادامه داد: با این حال من کشورم را دوست دارم و چون برای اولین بار در انتخابات شرکت میکنم خوشحال هستم چون میدانم نظر من هم در اداره کشور تاثیر دارد.
نزدیک اذان ظهر که می شود کم کم از جمعیت پای صندوق ها کاسته می شود. مردم با شنیدن ندای الهی به سوی مسجد ها روانه می شوند. در مسجد و حسینیه مدرسه قلعه جمعیت اما هر لحظه افزایش می یابد. اینجا یکی از شعبه های اصلی اخذرای است و بسیاری از نمازگزاران جمعه این مکان را برای رای دادن انتخاب کرده اند.
باید تا پایان اقامه نماز جمعه صبر کرد. چند ساعت بیشتر برای رای دادن باقی نمانده است. مسوولان برگزاری انتخابات تاکید می کنند مردم رای دادن را به ساعت های پایانی موکول نکنند.
سید محمدرضا هاشمی فرماندار شاهرود هم در گفت وگو با ایرنا ، از حضور گسترده مردم در انتخابات قدردانی کرد و گفت: برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 225 شعبه رای گیری در این شهرستان فعال هستند.
وی افزود: از این تعداد، 127 شعبه در شهر شاهرود، 25 شعبه در بخش مرکزی ،51 شعبه در بخش بسطام و 22شعبه در بخش بیارجمند شاهرود، امروز آماده دریافت رای واجدان شرایط هستند تا علاوه بر انتخاب رییس جمهور، 275 تن را نیز برای شوراهای اسلامی شهر و روستای خود برگزینند.
وی تعداد کسانی که در این شهرستان می توانند رای دهند را حدود 200 هزار تن خواند و گفت: از این تعداد، یکهزار و 100 تن، رای اولی هستند.
از مجموع داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان شاهرود ، 541 تن در روستا ها و 2077 تن در پنج شهر این شهرستان نام نویسی کرده و 686تن مرد و بقیه زن هستند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشاردهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.