سیدعباس دانایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: همه شرایط برای برگزاری انتخابات باشکوه در تمام شعبه های اخذ رای در شهرستان سمنان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه مردم با حضور حداکثری خود در پای صندوق های اخذ رای، توطئه دشمنان را خنثی و از امنیت کشور حراست می کنند، ادامه داد: مردم مومن و انقلابی سمنان همانطور که در همه صحنه ها حضور حداکثری داشته اند، این بار نیز با حضور چشمگیر ، پشتیبانی خود را از نظام و انقلاب نشان دادند.
فرماندار سمنان با تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات، افزود: مردم با حضور حداکثری خود در انتخابات و انتخاب فرد مورد نظر خود، در اداره امور کشور با واسطه ای که خودشان برگزیدند نقش خواهند داشت.
دانایی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نظامی مبتنی بر مردم سالاری است و خود مردم سرنوشت کشورشان را تعیین می کنند و حضور پرشور مردم در انتخابات مزیت های ایران اسلامی مانند پویایی، اقتدار، عزت، امنیت و قدرت چانه‌زنی در عرصه های بین‌المللی را حفظ می کند.
فرماندار سمنان افزود: سه هزار و 300 نفر عوامل اجرایی امروز در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همکاری می‌کنند که از این مجموع 791 نفر متصدی اخذ رای برای خواهران و برادران، 143 نماینده فرماندار و بقیه عوامل نیز بازرسان و پشتیبانی و خدمات را شامل می‌شوند.
وی به تعیین 143 شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان سمنان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 129 شعبه اخذ رای برای شهر سمنان و 14 شعبه نیز برای بخش مرکزی و مناطق روستایی پیش بینی شده است.
دانایی با اشاره به این که انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سمنان به صورت تمام الکترونیک برگزار می شود، افزود: با همکاری صدا و سیما، شبکه های اجتماعی و در نقاط مختلف استان سمنان مانند بازار ، مساجد و مصلای نماز جمعه به مردم در این زمینه آموزش ارایه شده است.
وی با بیان اینکه امانت‌داری مهمترین رکن برگزاری انتخابات است، گفت: صیانت از آرای مردم و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران و برگزاری انتخاباتی بی‌طرفانه از برنامه‌ها و اولویت مجریان انتخابات امسال است.
فرماندار سمنان با اشاره به اینکه مهم ترین رسالت برگزارکنندگان انتخابات در بخش‌های نظارت و اجرا، حفظ آرای مردم به عنوان امانت آنهاست، گفت: مجریان انتخابات باید با رعایت کامل مر قانون، بستر را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنند، همانگونه که مردم کشورمان همواره با حضور پرشور و فعال خود در همه عرصه ها، از نظام حمایت کرده اند، به دقت رفتار و حرکات دست اندرکاران انتخابات را رصد می کنند و اگر بدانند اصل بی طرفی و مر قانون رعایت می شود، حضور گسترده تری خواهند داشت.
فرماندار سمنان، قانون محوری و حرکت بر مدار قانون را سیاست اصلی دولت تدبیر و امید اعلام کرد و گفت: عوامل اجرایی انتخابات هم باید به وظایف قانونی، شرعی و اخلاقی خود عمل کنند و با رعایت امانتداری و اصل بی‌طرفی، زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، فراهم کنند.
7470/7344/6103 خبرنگار: علیرضا عربی و امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.