به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر امام جمعه سمنان، با اشاره به در پیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، از انتخابات به عنوان مهمترین مساله کشور و آزمون همگانی یاد کرد و گفت: همه کسانی که می خواهند رای بدهند باید در این آزمون بزرگ و حساس شرکت کنند و به مر قانون نیز عمل کنند.
وی، حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای را مشت محکمی بر یاوه گویی های استکبار جهانی دانست و افزود: برگزاری انتخابات آگاهانه، مدبرانه و پرشور از سوی ملت نقشه های دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد.
آیت الله شاهچراغی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به عنوان یک مهم، گفت: برای محقق شدن فرمایش های رهبری انقلاب باید همه ما در پای صندوق های اخذ رای حضور حداکثری داشته باشیم و انتخابات را به حماسه ای پرشور تبدیل کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، با اشاره به توجه مردم به معیارهای انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، خاطرنشان کرد: تبعیت ١٠٠ درصدی از ولایت و رهبری بهترین و مهمترین ملاک برای انتخاب فرد اصلح است.
وی با تاکید بر حضور پرشور مردم در انتخابات، افزود: انتخابات در ایران اسلامی قوانین و مسایل خود را دارد که رعایت آن باید در دستور کار همه مسوولان و نامزدهای انتخاباتی قرار گیرد.
امام جمعه سمنان، با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد در انتخابات قانون شکنی کند و باید به مر قانون عمل شود، بیان کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا در کنار عمل به قانون، مشارکت مردم در این صحنه را افزایش دهیم.
امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه رعایت اخلاق و پایبندی به قانون باید سرلوحه کار همه مسوولان و نامزدها باشد، افزود: مردم باید شناخت کافی از نامزدها داشته باشند و با بصیرت و شناخت لازم از سوابق، وابستگی و میزان ولایت مداری نامزدها رای دهند.
در این نشست محمد رضا خباز استاندار سمنان، مدیران کل اجرایی و اعضای شورای فرهنگ عمومی استان حضور داشتند و محمد رضا سوقندی و حجت الاسلام علی شکری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی استان سمنان گزارشی از اقدامات دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی، کارگروه های ذیل این شورا و عملکرد ستاد شئون مناسبت های مذهبی ارایه کردند.
از جمعیت 702 هزار و 360 نفری استان سمنان 508 هزار و 115 نفر واجد شرایط رای دادن هستند، تعداد نهایی شعبه های اخذ رای در انتخابات 29 اردیبهشت 96 در استان سمنان 742 شعبه شامل 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی و 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار است.
در دوره پنجم، تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان، با 5.5 درصد رشد، به هزار و 64 نفر افزایش می یابد، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا در سمنان، شاهرود و دامغان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.