به گزارش ایرنا، مجید محمدی پنجشنبه در آیین تجلیل از جوانان برتر شهرستان شاهرود، افزود: بنابر مطالعات انجام شده، در کشورهای اروپایی به ازای هر 100 جوان و در ایران به ازای هر پنج هزار جوان یک تشکل مردم نهاد وجود دارد.
وی با بیان اینکه قرار است تا پایان دولت یازدهم 2 هزار و 900 سازمان مردم نهاد از وزارت ورزش و جوانان مجوز فعالیت دریافت کنند، اضافه کرد: تا پایان سال 99 نیز بر اساس برنامه ششم توسعه، 2 هزار و 500 سازمان فرهنگی و تشکل مردم نهاد دیگر به کشور اضافه می گردد تا آمارها به معیارهای جهانی نزدیک تر شود.
محمدی با اشاره به اعتبارهایی که از سوی وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری دوره های آموزشی و مهارت افزایی جوانان اختصاص داده شده، گفت: تا پیش از دولت تدبیر و امید فقط 17 استان کشور مرکز مشاوره و ازدواج داشتند اما اکنون تعداد مراکز مشاوره کشور رشد چشمگیری یافته و یکی از این مراکز قرار است در آینده نزدیک در شهرستان شاهرود راه اندازی شود.
وی یکی از مهم ترین دغدغه های دولت را احداث خانه های جوانان دانست و افزود: در برنامه ششم توسعه نیز انجام کارهایی چون رشد چند برابری وام ازدواج، احیای صندوق اندوخته ازدواج جوانان و بیمه ازدواج جوانان نیز برنامه ریزی شده است.
محمدی همچنین با اشاره به راه اندازی خانه جوانان شهر سمنان، گفت: در 6 ماهه نخست امسال در شاهرود نیز خانه جوانان گشایش می یابد.
در آیین تجلیل از جوانان برتر شهرستان شاهرود، 25 تن در حوزه های گوناگون طلبه جوان، قرآن و جوان، جوان و ادبیات، جوان و موسیقی، جوان و رسانه، جوان و هنرهای جوان بخش فیلم، جوان و هنرهای تجسمی، کشاورز و روستایی جوان، جوان و علم و فناوری، جوان با توانایی‌های خاص، سرباز جوان، جوان و کارآفرینی، فعالیت‌های اجتماعی، گردشگری و صنایع‌دستی تجلیل شدند.
شهرستان شاهرود دارای 13 تشکل مردم نهاد است که از این تعداد، 10 تشکل در سه سال گذشته مجوز فعالیت خود را دریافت کرده اند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان** انتشاردهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.