به گزارش ایرنا، امیررضا خادم عصر یکشنبه در جشنواره نشاط و امید در باشگاه انقلاب کرج افزود: پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم تنها 50 سمن در حوزه جوانان فعال بود این در حالی است که امروز این تعداد به 2 هزار تشکل رسیده است.
وی اضافه کرد: تا پیش از آغاز دولت تدبیر و امید به سمن ها یک نگاه امنیتی وجود داشت و سازمان های مردم نهاد خیلی به کار نمی آمدند اما در طول سه سال و نیم گذشته خوشبختانه دولت نگاه ویژه ای به این بخش داشته و شاهد رشد روزافزون آنها هستیم.
خادم با بیان اینکه تعامل گسترده تر با جوانان در این سمن ها یکی از کارهایی است که دولت آینده باید به آن توجه داشته باشد اظهار داشت: تا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید حمایت از این سمن ها صفر بوده این در حالی است که امروز یک هزارو800 طرح و پیشنهاد از سوی سمن ها مورد حمایت مستقیم مالی قرار گرفته است.
معاون امور حقوقی و مجلس وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: اعتبارات بخش جوانان از 150 میلیارد ریال در سال 95 به 400 میلیارد ریال در سال 96 رسیده و دولت کمک های بسیار زیادی به حوزه جوانان داشته است.
خادم با بیان این که جوانان آینده سازان این مرز و بوم هستند، گفت:سمن ها و سازمان های مردم نهاد در این سال ها با ترکیبی از دختران و پسران در کنار هم شکل گرفته اند و در بسیاری از کارهایی که آینده کشور نیازمند آنها است مشارکت دارند.
وی اضافه کرد: شرایطی فراهم شده بود که سمن ها خیلی به کار نمی آمدند و یک نگاه امنیتی به آنها بود که در سه سال گذشته این افزایش از لحاظ کمی بود و نیاز است که از لحاظ کیفی نیز شرایط بهتری را شاهد باشیم.
وی ادامه داد: طرح های وزارت ورزش و جوانان در زمینه سمن ها در طول این سه سال ادامه داشت و امروز 1800 طرح از سوی سمن ها پیشنهاد و ارائه شده و این ها تحت حمایت های مالی مستقیم قرار دارند.
وی همچنین در خصوص تاثیر مشارکت جوانان در انتخابات آتی گفت: شما جوانان که رای اولی هستید برای حضور پرشور در انتخاب اصلح شرایطی را فراهم کنید که کشور در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد و بعد از توافقات خوبی که در عرصه بین المللی به خصوص در برجام داشته ایم در داخل نیز توفیقات خوبی در بحث تحریم ها شاهد باشیم.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسگری ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.