حسین باقری در گفت وگویی که روز یکشنبه در دفتر ایرنا انجام داد، افزود: در طرح ملی 'خادم' یا خانواده آماده در مخاطرات، به خانواده ها در خانه هایشان درباره چگونگی برخورد با حادثه های گوناگون، آموزش داده می شود.
وی ادامه داد: این طرح که در شاهرود در مرحله چهارم خود در حال اجرا است ، حدود 300 خانوار را پوشش داده شده و هر ماه یکبار کارشناسان به درب خانه ها مراجعه کرده و با جمع آوری اطلاعات خانواده ها، آموزش های دیگر را ارایه می کنند.
باقری خواستار همکاری مردم برای اجرای طرح ملی خادم شد و اضافه کرد: قرار است این کار در 12 مرحله انجام شود و در هر مرحله بیش از پنج دقیقه وقت خانواده ها گرفته نمی شود.
وی با اشاره به فعالیت جمعیت هلال احمر در رده های سنی گوناگون، یادآور شد: کانون های دانش آموزی هلال احمر در مدرسه ها، دانشگاه ها، کانون طلاب حوزه های علمیه وحتی غنچه های هلال در مهدکودک ها، به فعالیت می پردازند.
رییس جمعیت هلال احمر شاهرود ابراز کرد: به دلیل حضور چشمگیر مردم شاهرود در برنامه های جمعیت هلال احمر، در طول سال دوره های آموزشی همگانی و تخصصی بسیاری برگزار می شود.
باقری تاکید کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان شاهرود آمادگی دارد درصورت درخواست مردم، با حضور در اداره ها و یا مجتمع های مسکونی آموزش های مورد نیاز را ارایه کند.
وی به حضور جمعیت هلال احمر شاهرود در روستاها هم اشاره کرد و گفت: در گذشته واحدهای گوناگون هلال احمر برای انجام خدمات به روستاها می رفتند ولی با تاسیس خانه های هلال در روستاها، تمامی برنامه ها توسط یک تیم در همان محل اجرا می شود.
رییس جمعیت هلال احمر شاهرود از گشایش خانه هلال روستای قلعه بالا در هفته جاری خبر داد و گفت: پیش از این خانه هلال بسطام گشایش یافته و مدتی بدون استفاده مانده بود و قرار است این خانه فعالیت خود را از سر بگیرد.
باقری اضافه کرد: زمینه برقراری خانه های هلال در کلاته خیج و روستاهای زمان آباد و طرود نیز فراهم شده است.
همچنین وی به مهم ترین برنامه های جمعیت هلال احمر شاهرود در هفته هلال احمر اشاره کرد و گفت: در نخستین روز این هفته، کارمندان جمعیت به همراه خانواده های خود در کنار مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان و نماینده ولی فقیه در جمعیت استان، در گلزار شهدا حضور یافته و با آرمان های انقلاب تجدید پیمان کردند.
باقری با بیان اینکه قرار است در هفته هلال احمر، خدمات سلامت در یکی از روستاهای شهرستان انجام شود، افزود: همایش پیاده روی مخصوص امدادگران، جوانان و داوطلبان هم روز چهارشنبه برگزار می شود.
وی در ادامه بیان کرد: کارکنان، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر روز سه شنبه در طرح حمایت ماندگار شرکت کرده و خون اهدا می کنند.
رییس جمعیت هلال احمر شاهرود اضافه کرد: برگزاری اردوی تفریحی- فرهنگی کانون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برای پاک سازی جنگل ابر و برپایی مسابقه والیبال سه جانبه خواهران با حضور سه تیم از شهرستان از دیگر برنامه های هفته هلال احمر است.
باقری با بیان اینکه دیدار با امام جمعه و فرماندار شاهرود نیز در دستور کار کارکنان هلال احمر قرار گفته افزود: بازدید از مرکز دیالیز و بیماران آن و همچنین تجلیل از دو تن از خیران این مرکز، از برنامه های هفته هلال احمر است.
هفته هلال احمر هر ساله از 18 تا 24 اردیبهشت در کشور برگزار می شود و امسال به دلیل هم زمانی با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، از 13 تا 19 اردیبهشت برگزار می گردد.
در استان سمنان بیش از هشت هزار عضو به صورت داوطلبانه با هلال احمر همکاری می کنند.
حدود نیمی از این داوطلبان متعلق به شرق استان هستند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.