به گزارش ایرنا، محمد همتیان روز یکشنبه در دومین نشست توسعه صادرات و تشکیل شورای راهبردی استان سمنان در دفتر خدمات سرمایه گذاری سمنان افزود: در برگزاری همایش رونق تولید و توسعه صادرات استان سمنان استفاده از توان بخش خصوصی به عنوان حامی دولت و جذب سرمایه گذار باید منجر به رونق تولید و افزایش صادرات شود.
وی با اشاره به این که همایش رونق تولید و توسعه صادرات استان سمنان با رویکرد غیر دولتی و منطبق با سخنان رهبر انقلاب است یاد آور شد: اتاق بازرگانی استان سمنان باید به شکل جدی تری برای برگزاری این همایش ها ورود پیدا کند.
همتیان گفت گوی بخش خصوصی با دولت جهت تامین سرمایه واحد های تولیدی را یکی از موارد مثبت همایش رونق تولید و توسعه صادرات استان سمنان دانست و خاطر نشان کرد: توسعه در صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و صنایع تبدیلی منجر به رشد و توسعه کشور می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با اشاره به تامین مالی منابع برگزاری همایش رونق تولید و صادرلت که 18 اردیبهشت 96 در استانداری سمنان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این دست همایش ها باید با هزینه کم برگزار شود و باید خروجی خوبی داشته باشد.
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان سمنان نیز در این نشست گفت: از 120 واحد تجاری و 30 واحد کشاورزی شرکت کننده در همایش رونق تولید و توسعه صادرات استان سمنان تعدادی به عضویت باشگاه سرمایه گذاری استان در می آیند، ایجاد باشگاه سرمایه گذاری بر اساس، اساس نامه تاسیس باشگاه ها در استان در دستور کار قرار دارد.
امیر خلیلی خواه یاد آور شد: همایش رونق تولید و توسعه صادرات استان سمنان مقدمه برگزاری همایش های بعدی در استان است و بی شک باید به کیفیت مطلوب برگزار شود.
در این نشست، منوچهر صا دقی مدیر کل جذب و سرمایه گذاری استانداری، علی سعد الدین مدیر کل گمرک استان سمنان و جمعی از مسوولان استانی حضور داشتند.
استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت .
7344/6103 خبرنگار: امیر حسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.