مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان روز دوشنبه، از پوشش بیش از هشت هزاردانش آموز استان در طرح سفیران سلامت خبرداد و با اشاره به اینکه سفیران سلامت مراقب جسم و روان هستند، ادامه داد: بیش از هشت هزاردانش اموز استان حدود 800 مدرسه تحت پوشش این طرح هستند.
محمدرضا جهان تصریح کرد: یک از ماموریت های اصلی آموزش وپرورش آماده کردن افراد برای زندگی فردا و گسترش بهداشت، سلامت فردی ، اجتماعی، جسمانی وروانی است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه سفیران سلامت همیار و مراقب های بهداشت در مدارس هستند، گفت: دانش‌آموزان به‌عنوان سفیران سلامت و مروجان سلامت در بخش‌های مختلف سلامت از جمله تغذیه، تحرک بدنی، سبک زندگی سالم و غیره با ارائه اطلاعات و آموزش در زمینه سلامت فرهنگ‌سازی انجام می‌دهند.
** دانش آموز تکواندوکار استان سمنان قهرمان آسیا شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: دانش آموزتکواندوکار سمنانی با قهرمانی در مسابقات آسیایی مدال طلای این مسابقه ها را به گردن آویخت، مبینا شاکری دانش آموز سمنانی و تکواندو کار تیم ملی ایران اعزامی به مسابقه های قهرمانی نوجوانان آسیا قزاقستان 2017 موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شد.
جهان با اشاره به اینکه شاکری در دیدار بازی نهایی وزن 55- کیلوگرم نهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان، با شکست هوگوپوش فیلیپینی بر سکوی قهرمانی ایستاد، تصریح کرد: میبنا شاکری دانش آموز سمنانی در مدرسه ریحانه النبی پایه دهم رشته تجربی مشغول تحصیل است.
نهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا با حضور 246 تکواندوکار از 22 کشور آسیایی در قزاقستان برگزار شد.
** نمایشگاهی از توانمندی های هنرستان های استان در هفته مشاغل برگزار می شود
معاون آموزش متوسطه استان سمنان از برگزاری نمایشگاه معرفی توانمندی های هنرستان های استان در هفته مشاغل خبر داد و افزود: برای معرفی حرفه و مشاغل و رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش استان، همچنین معرفی توانمندی های هنرستان ها در چهار شهرستان شاهرود ، سمنان، دامغان و گرمسار نمایشگاه دایر خواهد شد.
حسین فولادیان با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید ، نقش آموزش های مهارتی را در اشتغال زایی مهم دانست و گفت: آموزش های فنی می تواند بستر اشتغال در کشور را مهیا سازد و در کاهش تعداد بیکاران موثر باشد .
در استان سمنان بیش از 118 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.