احمد همتی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بسیاری از کشورهای دنیا حتی ایالات متحده آمریکا با اجرای دقیق برنامه‌های مقاومتی در اقتصاد زمینه رونق اقتصادی در سرزمینش را فراهم کرده و ملت ایران باید این نظریه را جدی بگیرند.
وی، به ارکان مختلف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی دارای پنج رکن اصلی است که درون زایی به معنی آن است که باید از منابع انسانی و طبیعی خود به خوبی استفاده کنیم.
همتی تصریح کرد: نیروهای ارزشی و نخبه در کشور باید حفظ شود و در ایران اسلامی جوانانی دانشمند داریم که باید از اندیشه این افراد برای شکوفایی و آبادانی ایران اسلامی استفاده شود.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدی‌شهر وسرخه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 150 هزار نخبه از کشور خارج می شوند که باید برای جلوگیری از خروج جوانان اندیشمند ایران اسلامی برنامه ای مدون ارایه شود.
وی گفت: نیروهایی که درعمل و درهشت سال دفاع مقدس و برای ساخت ایرانی آباد تلاش کردند امتحان خود را پس دادند و نباید به سادگی این نیروهای ولایی را از دست بدهیم.
همتی، برونگرا بودن را به عنوان دومین رکن اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: باید برای پیشرفت کشور با همه کشورهای دنیا ارتباط داشته باشیم و درهر سطحی که دشمن ما را تهدید می کند در همان سطح تجهیزات نظامی داشته باشیم و از همه ظرفیت های بین‌المللی استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام از تعقل و دانش سرچشمه می گیرد، افزود: دانش بنیان بودن سومین رکن اقتصاد مقاومتی است و اساس رویکرد توسعه ای کشور باید بر مبنای دانش باشد.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدی‌شهر وسرخه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عدالت محوری به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است و عدالت برای توسعه کشور نقطه عطف بوده و باید این مقوله را در حوزه های سیاسی اقتصادی و فرهنگی ترویج دهیم.
تاکنون به ٧٦٦ واحد تسهیلات رونق تولید به مبلغ چهار هزار و ١٢١ میلیارد ریال پرداخت شده که از این میان ١٨٨ واحد صنعتی استان سمنان به میزان سه هزار و ١١٣ میلیارد ریال و ٥٧٨ واحد کشاورزی استان سمنان به مبلغ هزار و هفت میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
استان سمنان حدود یک هزار و 800 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد و دولت یازدهم برای رونق بخشی به چرخه اقتصادی تولید داخلی با توجه به رهنمودهای رهبری درباره تحقق اقتصاد مقاومتی، ارایه تسهیلات رونق تولید را از سال 95 درنظر گرفت.
6103/7339 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.