به گزارش ایرنا، محمود قنبری روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در سالن غدیر استانداری، افزود: با توجه به این که شیوه انتقال مواد مخدر پیچیده شده است، مبارزه با مواد مخدر پیچیده شده و نیاز به فناوری روز و استفاده از دانش نخبگان دارد.
وی با اشاره به این که در سال 95 هفت تن مواد مخدر در استان سمنان کشف شده است، خاطرنشان کرد: 99 درصد از اراضی کشاورزی کشور افغانستان زیر کشت خشخاش است باید مراقب های بیشتری انجام شود.
وی با اشاره به مشارکت مردم در کشف و همکاری با پلیس مواد مخدر و اینکه بیشتر کشفیات مواد مخدر بر اساس اطلاعات مردمی است، بیان داشت: کشور در مسیر مقابله با موادمخدر شهید داده است که این نشان دهنده فعالیت شبانه روزی نیروهای انتظامی مبارزه با مواد مخدر است.‌
قنبری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی با برنامه های مدون و هم افزایی هر چه بیشتر در پیشگیری از مواد مخدر تلاش کنند، گفت: با توجه به فزونی مصرف مواد مخدر صنعتی، پیشگیری از آن در اولویت ها و در دستور کار قرار دارد.
معاون سیاسی، امنیتی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: مواد مخدر سوغات آمریکا و دشمنان کشور است و هدف از این کار ریشه کن کردن نسل جوانان به عنوان آینده سازان کشور است.
در این نشست حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، فرمانداران، مسوولانی از سپاه قائم آل محمد(عج) و جمعی از مدیران و مسوولان دستگاه های انتظامی، فرهنگی، بهداشتی و اجتماعی استان سمنان حضور داشتند و دستگاه های اجرایی برخی از عملکرد سال 95 خود را در حوزه پیشگیری از مواد مخدر ارائه دادند.
استان سمنان به ویژه نقاط بیابانی استان در مسیر شرقی- غربی انتقال موادمخدر کشور قرار دارد و سال 95 بیش از هفت تن انواع موادمخدر از سوی نیروی انتظامی استان سمنان کشف شد.
6103/7344 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.