سیدمحمد موسوی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: امضای 13 موافقت نامه ایجاد مولدهای مقیاس کوچک گازی و هفت موافقت نامه احداث نیروگاه برق مقیاس کوچک در قالب برنامه های بیست و دومین کنفرانس ملی شبکه های توزیع نیروی برق و با حضور هوشنگ فلاحیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و محمدرضا خباز استاندار سمنان در دانشگاه سمنان انجام شد.
وی ، ساخت نیروگاه های مقیاس کوچک و تولید پراکنده را از سیاست های کلان وزارت نیرو بیان کرد و گفت: 13 موافقت نامه مولدهای مقیاس کوچک گاز سوز در نقاط مختلف استان سمنان با ظرفیت های مختلف از یک تا پنج مگاوات و با حجم تولید 38 مگاوات در استان سمنان در حضور هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو منعقد شده است.
موسوی زاده ادامه داد: رشد اقتصادی از محل ارتقا بهره وری بر اساس رویکرد برنامه ششم توسعه با متوسط رشد سالانه هشت درصد ، لزوم کاهش تلفات شبکه برق با استفاده از مولدهای مقیاس کوچک، کمک به پایدارسازی و تنوع بخشی منابع انرژی، صیانت از محیط زیست و منابع انرژی تجدید ناپذیر کشور از طریق مدیریت منابع تجدیدپذیر انرژی و توسعه ظرفیت ها و کاهش هزینه های درازمدت نظام تولید انرژی مهمترین رویکردها در توسعه این مولدهاست.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: بازدهی بالا، کاهش تلفات الکتریکی، کاهش عوارض زیست محیطی، افزایش ظرفیت های توسعه شبکه و نقش موثر این مولدها در پدافند غیرعامل از مزیت های نسل جدید نیروگاه های مقیاس کوچک است و استان سمنان از ظرفیت های مناسبی برای احداث نیروگاه های خورشیدی برخوردار است.
موسوی زاده، وجود زیرساخت های مناسب انرژی، مسیرهای ارتباطی، وجود بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری و داشتن برتری نسبت به شهرهای جنوبی به علت نداشتن پدیده گرد و غبار و شفافیت بالا را از مزایای احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان بیان کرد و گفت: سمنان، گرمسار، بیارجمند، دامغان و شاهرود از مناطق دارای اولویت برای احداث نیروگاه های خورشیدی است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به صدور9 فقره موافقت نامه احداث نیروگاه خورشیدی در استان سمنان گفت: این نیروگاه ها با ظرفیت پنج، 15 و 100 کیلووات با سرمایه گذاری بخش خصوصی در نقاط مختلف استان سمنان احداث می شود.
** هفت موافقت نامه احداث نیروگاه برق مقیاس کوچک در سمنان منعقد شد
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: موافقت نامه احداث هفت نیروگاه برق مقیاس کوچک با مجموع ظرفیت تولید بیش از 194 مگاوات در بیست و دومین کنفرانس ملی شبکه های توزیع نیروی برق و با حضور هوشنگ فلاحیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و محمدرضا خباز استاندار سمنان در دانشگاه سمنان امضا شد.
موسوی زاده ادامه داد: از این تعداد نیروگاه 2 نیروگاه توسط بخش خصوصی و با سرمایه گذاری بیش از 135 میلیارد ریال در شهرک صنعتی علی آباد شهرستان گرمسار احداث می شود که اختصاص به شرکت توزیع برق استان سمنان دارد و این نیروگاه ها به ترتیب دارای چهار و پنج مگاوات ظرفیت است و در قالب سیاست های وزارت نیرو در خصوص توسعه نیروگاه های مقیاس کوچک ایجاد می شود.
بیست و دومین کنفرانس ملی شبکه های توزیع نیروی برق 2 روزه است و طی روزهای سی ام و سی و یکم فروردین 96 در دانشگاه سمنان 77 مقاله برای ارایه به صورت سخنرانی و 73 مقاله برای ارایه به صورت پوستر در این کنفرانس در نظر گرفته شده است.
نمایشگاه نوآوری‌ها و دستاوردهای صنعت برق در بیست و دومین کنفرانس ملی شبکه های توزیع نیروی برق در قالب 55 غرفه نیز با محوریت فعالان حوزه توزیع نیروی برق و با حضور شرکت های تولیدکننده، سرمایه‌گذار و فعالان بخش خصوصی و شرکتهای دانش بنیان در دانشگاه سمنان برپا شده است.
در دولت تدبیر و امید، تلفات برق از ١٥.٥ درصد در ابتدای سال ٩٣ به ١١،٤ درصد در پایان سال ٩٤ کاهش یافت، هریک درصد کاهش تلفات، سالانه ٢ میلیارد و ٨٠٠ میلیون کیلووات ساعت صرفه جویی در مصرف انرژی برق در کشور به دنبال دارد.
٩٤،٣ درصد انرژی الکتریکی کشور از سوخت فسیلی تامین می شود و استفاده از دیگر روش های پاک تولید انرژی با کمک از سرمایه گذاری بخش خصوصی، از رویکرهای مهم ایران اسلامی در حوزه انرژی برق است، حدود 70 درصد از انرژی برق در استان سمنان صرف بخش تولید می شود که شامل 50 درصد در حوزه صنعت و 20 درصد در حوزه کشاورزی است و نرخ متوسط مصرف برق در این استان در بخش خانگی حدود 300 کیلو وات ساعت کمتر از میانگین کشوری است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.