به گزارش ایرنا، محمد رضا خباز روز پنجشنبه در بازدید از شرکت تولیدی صنعتی عقاب افشان سمنان و نشست با مدیران این شرکت، با تاکید بر ضرورت فعالیت و کار بیشتر در شرایط پسابرجام، افزود: شرایط پس از برجام در پی هدفگذاری دولت یازدهم برای رفع مشکلات ایران اسلامی در صحنه بین الملل، فرصت مطلوبی را برای بخش صنعت و تولید و عرصه خدمت‌رسانی ایجاد کرده است که باید از آن نهایت استفاده را برد.
وی خاطرنشان کرد: برای رشد و توسعه نیازمند کار و فعالیت بیشتر هستیم و باید تلاش کنیم تا شرایط پسا‌برجام بتواند تحول خوبی را به دنبال داشته باشد.
استاندار سمنان، با تمجید از مقاومت و ایستادگی صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی در شرایط سخت دوران تحریم و قبل از برجام و عبور از آن شرایط، اضافه کرد: اکنون شرایط کشور در بخش های مختلف مناسب شده و در آینده ای نه چندان دور شاهد شکوفایی اقتصادی و رونق بخش تولید خواهیم بود.
خباز، با اشاره به مشکلات و ممنوعیت هایی که برای شرکت عقاب افشان تولیدکننده اتوبوس های اسکانیا در سمنان به دلایل مختلف رخ داد، افزود: این واحد تولیدی با تلاش خود، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
وی، واحد تولیدی عقاب افشان را نمونه یک واحد تولیدی کوشا دانست که در بخش های مختلف نیازمند حمایت است و اضافه کرد: این شرکت با برنامه ریزی انجام داده در آینده به نماد تولید در کشور تبدیل خواهد شد.
استاندار سمنان، با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ حمایت از بخش خصوصی در کشور، گفت: سرمایه گذاران و بخش خصوصی باید میدان دار اصلی اقتصاد کشور باشند.
خباز با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره محورهای اقتصاد مقاومتی، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و عملیاتی شدن محورهای آن، بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد در کشور باشند.
استاندار سمنان با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که آرامش اقتصادی در کشور برقرار شده، سرمایه گذاران به میدان آمده و اکنون همه ارکان نظام و دولت باید تسهیل کننده و تسهیل گر در عرصه اقتصادی برای سرمایه گذاران باشند.
خباز با اشاره به تشکیل بیش از 54 جلسه کارگروه رفع موانع تولید در استان سمنان برای بررسی مشکلات واحد های صنعتی و کشاورزی، گفت: در این کارگروه پرونده هزار و 803 واحد بررسی و برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک های عامل معرفی شد.
استاندار سمنان افزود: تاکنون 740 واحد معرفی شده به بانک تسهیلات رونق تولید دریافت کردند و روند دریافت تسهیلات بقیه نیز در حال انجام است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان نیز در این نشست گفت: 65 درصد از تولید اتوبوس در کشور به شرکت‌های تولیدی و کارخانجات استان سمنان اختصاص دارد.
محمد همتیان با اشاره به جایگاه شرکت عقاب‌افشان در بازار اتوبوس‌های کشور افزود: دولت امروز از هر طرحی برای افزایش رونق تولید و اشتغال حمایت می‌کند.
وی با تأکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی در بخش خصوصی و همکاری آنان با دولت برای سرمایه‌گذاری می‌تواند کمک شایانی به چرخه اقتصاد و راه‌اندازی بسیاری از واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیرفعال کند.
همتیان، اشتغال‌زایی را یکی از مهم‌ترین نتایج راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه فعال دانست و گفت: تحریم‌هایی که بر کشور ایران از سوی دشمنان قسم‌خورده نظام وارد می‌شود برای بسیاری از مدیران واحدهای تولیدی مشکل‌ساز بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان افزود: با تلاش روزافزون و مسئولیت شناسانه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بسیاری از واحدهای تولیدی نیمه فعال در استان سمنان فعال شد.
مدیرعامل شرکت عقاب افشان سمنان نیز در این نشست، با بیان اینکه این شرکت تا پایان سال 94، با داشتن 490 نفر نیروی کار 400 دستگاه اتوبوس تولید و به بازار عرضه کرد، گفت: در سال 95، این ظرفیت به 100 درصد افزایش و تعداد اتوبوس تولید شده به 820 دستگاه رسیده است.
عبدالله اکبری راد، با اشاره به برنامه ریزی این شرکت برای تولید حدود 2 هزار دستگاه اتوبوس و مینی بوس در سال 96، گفت: این شرکت تولید هزار و 460 دستگاه اتوبوس و 500 دستگاه مینی بوس را در سال 96، در برنامه دارد.
علی معینی دانشمندی مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، علی اصغر جمعه ای رییس اتاق بازرگانی و جمعی از مسوولان حوزه صنعت و معدن استان سمنان در این نشست و بازدید حضور داشتند.
شرکت عقاب افشان سمنان در کیلومتر 7 جاده دامغان، روبه ‌روی شهرک صنعتی سمنان واقع شده است و سالانه بیش از 700 دستگاه اتوبوس بین شهری و درون شهری تولید می‌کند.
بیش از یک هزار و 800 واحد صنعتی کوچک و متوسط در استان سمنان فعالیت دارد.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.