به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، محمدرضا سوقندی عصر امروز در مراسم یادواره 14 شهید هنرمند شهرستان گرمسار ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید سید مرتضی آوینی اظهار داشت: نسل جوان و نوجوان امروز در درون جامعه اسلامی ایران نیازمند تولید است و تاکنون اقدام چشمگیری در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه که منجر به تولید شود انجام نگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه تولید در عرصه فرهنگی منجر به دستیابی تفکر و اندیشه می‌شود افزود: تولید در عرصه اقتصادی منجر به دستیابی ثروت و تولید در عرصه سیاست منجر به دستیابی قدرت می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه استفاده از کالای قاچاق خارجی اقتصاد را در کشور فلج می‌کند خاطرنشان کرد: به همان میزان استفاده از کالای فرهنگی خارجی مانند ماهواره، شبکه‌های اجتماعی تلگرام، اینستا گرام، واتس آپ و غیره ریشه افکار و اعتقادات را از جامعه مسلمان و اصیل ایرانی می‌گیرد.

وی اذعان کرد: مسلمانان در عرصه تفکر اسلامی، علمی و فرهنگی اصل تولید را کنار گذاشتند و برای ساده‌ترین مباحث تحقیقی با استفاده از اینترنت و فضای مجازی مطالب موردنیاز را کپی می‌کنند و همین امر موجب شده تا جوانان و نوجوانان از تفکر و تولید علم نیز بازبمانند.

سوقندی با تأکید بر تولید آثار فرهنگی مؤثر در فضای مجازی برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن افزود: تولید مؤثر به معنای تولید انبوه نیست که با تأسیس کانال‌ها و گروه‌های مجازی با موضوعات مذهبی در شبکه‌های اجتماعی به افزودن تعداد اعضا بپردازیم درواقع زمانی در امر تولید به موفقیت می‌رسیم که نسبت به تولید یک آثار فرهنگی به‌گونه‌ای تأثیرگذار در فضای مجازی اقدام اساسی کنیم.

وی خاطراتی از شهید آوینی را در این مراسم بازگو کرد و گفت: رسالت هنری و فرهنگی هنرمندان جامعه امروز با توجه به عملکرد شهدای هنرمندی از امثال شهید آوینی ها مشخص می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه شهید آوینی تنها یک نظریه‌پرداز و منتقد سینمای غرب نبود خاطرنشان کرد: شهید آوینی در تمام طول عمر خود یک زندگی عقلی، اندیشه‌ای و عملی داشت و عملکرد وی تابع اندیشه او انجام می‌گرفت.

وی بیان کرد: منبع تولید آثار فرهنگی و هنری شهید آوینی قرآن و اهل‌بیت پیامبر (ص) بود و به همین دلیل آثار وی همواره زبان گویای هنر اسلامی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 621809
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.