علیرضا رضایی روز یکشنبه در حاشیه آخرین روز برگزاری ششمین دوره مسابقات بین المللی ووشو جام پارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سمنان میزبان خوبی برای این دوره از رقابت های بین المللی بود و باید مسابقات بین المللی بیشتری در این دیار برگزار شود.
وی اظهارداشت : کادر فنی و ووشوکاران پارس جنوبی از وضعیت اسکان و پذیرایی مسوولان ورزش سمنان در رقابت های بین المللی ووشو جام پارس رضایت کامل داشتند.
وی خاطرنشان کرد : باید با برگزاری مسابقات بین المللی بیشتر، زمینه قهرمان پروری در این استان را فراهم کرد و با برنامه ریزی های خوبی که در چند سال گذشته انجام شده انتظار می رود ملی پوشان بیشتری از این دیار در میادین آسیایی و جهانی برای ایران اسلامی بدرخشند.
رضایی یادآور شد : برای قهرمان پروری در وهله اول باید زیر ساخت ورزشی در تمام شهرستان های استان مطلوب باشد و وهیات های ورزشی باید کاستی ها را به فدراسیون ها گزارش دهند.
مدیر ورزش های قهرمانی باشگاه فرهنگی و ورزشی پارس جنوبی ادامه داد : تیم پارس جنوبی با تمام قوا در این دوره از رقابت ها شرکت کرد و این تیم به شایستگی مقام اول این مسابقات بین المللی را کسب کرد.
به گزارش ایرنا، این مسابقات از روز شنبه با حضور نمایندگان کشورهای عراق، قزاقستان، بلغارستان، بلاروس، اندونزی، سنگاپور، برونئی، هند، لبنان، ارمنستان، افغانستان، بنگلادش، پاکستان و ایران (تیم های پارس جنوبی و شهرداری دامغان) در 2 بخش ساندا و تالوی مردان رده بزرگسالان در سالن غدیر سمنان آغاز شد و عصر امروز با معرفی تیم ها و نفرات برتر پایان یافت.
در مجموع این رقابتها، تیم ووشو پارس جنوبی با کسب 10 مدال طلا، 6 نقره و 2 برنز قهرمان شد و کشور اندونزی با کسب پنج نشان طلا، 2 نقره و 2 برنز به نایب قهرمانی رسید و تیم کشور برونئی با 2 مدال طلا و یک برنز بر سکوی سوم ایستاد.
شهرداری دامغان نیز با ووشو کاران خود با یک مدال طلا، پنج نقره و چهار برنز به رتبه چهارمی این رقابتها دست یافت.
در ششمین دوره مسابقات بین المللی ووشو جام پارس در سمنان 124 ووشوکار در قالب 14 تیم از 12 کشور خارجی و و 2 تیم به مدت 2 روز در سالن ورزشی غدیر شهرستان سمنان با یکدیگر رقابت کردند.
تالو یکی از بخش‌های ورزش ووشو است که به صورت انفرادی و با اجرای فرم‌های سنتی چینی همراه است که انعطاف بدنی، استقامت، استحکام عضلات و تمرکز در این بخش دارای اهمیت است.
ساندا یا سانشو به معنی مبارزه آزاد تن به تن و زیر مجموعه رشته ووشو است که از سبک‌های ترکیبی کونگ‌فو و کشتی با عناصری از بوکس غربی ایجاد شده است.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضایوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.