به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز یکشنبه درپنجاه و چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: تاکنون به ٧٦٦ واحد تسهیلات رونق تولید به مبلغ چهار هزار و ١٢١ میلیارد ریال پرداخت شده که از این میان ١٨٨ واحد صنعتی استان سمنان به میزان سه هزار و ١١٣ میلیارد ریال و ٥٧٨ واحد کشاورزی استان سمنان به مبلغ هزار و هفت میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
وی یادآور شد: تعداد 2 هزار و 549 واحد صنعتی وکشاورزی استان سمنان در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند که پس از بررسی پرونده واحدهای تولیدی ثبت نام شده، پرونده یک هزار و 803 واحد صنعتی و کشاورزی مورد تایید قرار گرفت و برای دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان هشت هزار و 524 میلیارد ریال به بانک های عامل استان سمنان معرفی شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: از این تعداد 468 پرونده به میزان 6 هزار و 252 میلیارد ریال واحد صنعتی بودند و یک هزار و 335 پرونده به مبلغ 2 هزار و 271میلیارد ریال از واحدهای کشاورزی استان سمنان بودند.
به گزارش ایرنا، در این نشست با حضور محمدرضا خباز استاندار و محمد همتیان معاون استانداری سمنان، مشکلات سه واحد تولیدی صنعتی در امور مالیاتی و امور زیربنایی بررسی شد و همچنین از ٢ واحد تولیدی بازدید شد.
در ٥٣ جلسه گذشته، مشکلات ٣٥٢ واحد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان بررسی شد که ٨٥١ مصوبه داشت و تاکنون 51 درصد مصوبات عملیاتی شده و ٤٩ درصد در دست اقدام است.
استان سمنان حدود یک هزار و 800 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد و دولت یازدهم برای رونق بخشی به چرخه اقتصادی تولید داخلی با توجه به رهنمودهای رهبری درباره تحقق اقتصاد مقاومتی، ارایه تسهیلات رونق تولید را از سال 95 درنظر گرفت.
٧٣٤١/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.