به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، تیم هف سمنان عصر امروز و در هفته پنجم و پایانی دور رفت مرحله دوم گروه الف لیگ 2 فوتبال کشور، در ورزشگاه ولایت سمنان به مصاف اروند خرمشهر رفت.

نماینده استان سمنان در لیگ دسته 2 کشور در این بازی پر افت‌وخیز توانست 2 بر صفر بر میهمان خود چیره شود.

تیم هف سمنان میهمان جنوبی خود را با گل‌های پیمان پور صادقی در نیمه اول و داود شاهوراقی در نیمه دوم (از روی نقطه پنالتی) با شکست بدرقه کرد.

این تیم با 6 امتیاز از 5 بازی در رده چهارم گروه الف مرحله دوم رقابت‌های لیگ 2 کشور جای گرفت تا همچنان به صعود به لیگ دسته یک امیدوار باشد.

ورزش باستانی بین جوانان و بخش خصوصی ترویج شود

رئیس هیئت ورزش پهلوانی زورخانه‌ای شهرستان سمنان گفت: با اطلاع‌رسانی درباره تأثیر اخلاقی، ارزشی، تربیتی ورزش باستانی، بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و نسل جوان برای یادگیری به این ورزش گرایش پیدا می‌کنند.

سلیمان دهرویه اظهار داشت: به این رشته ورزشی از نظر تبلیغات و اطلاع‌رسانی کمتر توجه شده است و اطلاع‌رسانی درباره تأثیر اخلاقی، ارزشی، تربیتی ورزش باستانی برای مردم، می‌تواند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و جذب جوانان به این سمت را در پی داشته باشد.

وی، یکی از اولویت‌های هیئت ورزش پهلوانی زورخانه‌ای را بسترسازی مناسب برای جذب و آموزش از سنین نوپا دانست و افزود: به همین منظور، زورخانه مولا علی (ع) واقع در شهرک فرهنگیان سمنان آماده ثبت‌نام ورزشکاران در رده‌های مختلف سنی است.

وی تأکید کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای تنها ورزش سنتی و مذهبی مردم ایران است و ریشه در فرهنگ ملی این مرزوبوم دارد و حفظ و حراست از آن به عهده هر ایرانی است.

رئیس هیئت ورزش پهلوانی زورخانه‌ای شهرستان سمنان با بیان اینکه یک ورزشکار باید دارای خصوصیاتی باشد تا در اندیشه مردم پهلوان شود، ادامه داد: خدادوستی، مبارزه با خواهش‌های نفسانی و مجاهدت ازجمله این خصوصیات است.

وی افزود: ورزش باستانی نماد جوانمردی است و حضرت علی (ع) نیز الگوی تمام‌عیار ورزشکاران و قهرمانان است و اقتدا به ایشان یک باور و اعتقاد راسخ برای ورزشکاران در زورخانه‌ها است.

دهرویه خاطرنشان کرد: نسل جوان باید سبک و شیوه زندگی حضرت علی (ع) را به‌عنوان الگوی زندگی خود قرار دهند و این الگو قرار دادن می‌تواند راهکاری برای ریشه‌کن شدن تهاجم‌های فرهنگی است.

وی گفت: جامعه‌ای سالم است که در آن حرکت و پویایی وجود داشته باشد و این امر مهم بدون ترویج ورزش در جامعه مهیا نمی‌شود و این امر در ورزش پهلوانی بهتر نمود پیدا می‌کند زیرا ورزش زورخانه‌ای تواضع را به ورزشکار می‌آموزد و آن‌ها را در مسیر جوانمردی قرار می‌دهد.

رئیس هیئت ورزش پهلوانی زورخانه‌ای شهرستان سمنان، بر فراهم کردن امکانات ورزشی در همه شهرستان‌ها، رسیدگی و توجه بیشتر به ورزش مدارس، احیای ورزش‌های بومی و محلی و توسعه رشته‌های ورزشی تأکید کرد.

تیم ملی ووشو "برونئی" وارد سمنان شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با بیان اینکه تیم ملی ووشو برونئی امشب وارد این استان شد گفت: ووشوکاران 10 کشور دیگر به همراه 2 تیم ایرانی برای شرکت در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی ووشو جام پارس فردا روز پنجشنبه 24 فروردین به سمنان سفر می‌کنند.

فرزاد فتاحی افزود: این مسابقات از 25 تا 27 فروردین 96 با حضور کشورهای بلاروس، بلغارستان، هندوستان، قزاقستان، پاکستان، برونئی، لبنان، ارمنستان، عراق، سنگاپور، افغانستان، اندونزی و ایران برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: 2 تیم پارس جنوبی به‌عنوان قهرمان لیگ برتر و یک تیم از استان سمنان به‌عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی در مسابقات بین‌المللی ووشو جام پارس حضور دارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614347
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.