ناخدا یکم عرشه و ستاد احمدرضا باقری صبح دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: این سفر در پاسخ به سفر هیات نظامی قزاقستان به ایران و به دعوت آنان در ابتدای سال 96 در دستور کار ناوگان شمال قرار دارد.
وی افزود: بعد از گذشت بیش از نیم قرن ، این سفر نخستین سفر ناوگروه صلح و دوستی ایران به کشور قزاقستان در راستای افزایش تعاملات متقابل بین دو کشور در حوزه دریایی است.
ناخدا یکم باقری خاطر نشان کرد: برقراری اینگونه تعاملات موجب توسعه مراودات و تداوم صلح و دوستی در کنار حفظ امنیت با کشورهای حاشیه دریای خزر است.
وی با اشاره به چهار سفر صورت گرفته به کشورهای روسیه ، جمهوری آذرباییجان و جمهوری داغستان گفت: در انجام این سفرها علاوه بر افزایش ارتباطات بین المللی ، دستاوردهای بسیار خوب و تجارب ارزشمندی نصیب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پرسنل زیر مجموعه آن شده است.
فرمانده ناوگان شمال تاکید کرد: ایجاد اعتبار و پشتیبانی لازم برای سیاستمداران جمهوری اسلامی در تبیین بحث حقوقی دریای خزر و احقاق حق مردم ایران و حفظ منافع آنان در خزر ، از مهمترین دستاوردهای سفرهای ناوگروه های صلح و دوستی به کشورهای همسایه در دریای صلح و دوستی خزر به شمار می رود.
ناخدا یکم باقری همچنین یادآور شد: ناو موشک انداز سینای 4 نیز آماده بهره برداری است که در یک مناسبت مطلوب ، الحاق آن به ناوگان شمال نیروی دریایی در نیمه اول امسال محقق می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، چهارمین سفر ناوگروه ایران به کشورهای حاشیه خزر در اسفند ماه سال گذشته انجام شده و تیرماه سال 92 و مهرماه 94 نیز ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به روسیه سفر کرده بود و شهریور امسال نیز ناوگروهی با هدف تحکیم روابط ، به کشور آذربایجان اعزام شده بود.
همچنین ناوگروه نیروی دریایی روسیه تاکنون چهار بار طی سال های 86 ، 93 ، 94 و شهریورماه پارسال با هدف تحکیم روابط دوستانه و گسترش تعامل دریایی بین دو کشور و همچنین توسعه صلح و دوستی در دریای خزر به بندر انزلی سفر کرده است.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) و ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در این شهر ساحلی مستقر است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7471/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.