به گزارش خبرنگار ایرنا، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به دعوت امام خمینی همه ‌پرسی در روزهای 10و 11 فروردین 58 برگزار شد و98 و 2 دهم درصد واجدان شرکت در همه ‌پرسی با دادن رای 'آری'، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند.
در 12 فروردین 58 مردم ایران اسلامی با شرکت در همه پرسی و آری گفتن به استقرار حکومت دینی، غرور از دست رفته خود را دوباره زنده کردند و این زمینه ای شد تا کشورمان یک مدل حکومتی جدید را به تمامی جهانیان معرفی کند.
طبق اعلامیه دولت موقت، در رفراندم 20 میلیون و 288 هزار تن (98 و دو دهم درصد آرا) به حذف سلطنت و برقراری نظامی اسلامی 'آری' گفتند.
12 فروردین، روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران، روز پیروزی مستضعفان بر مستکبران و روز تثبیت انقلاب اسلامی است که زمینه ساز حکومت عدل اسلامی در سراسر جهان بود.
این روز مقدس و این یوم الله پربرکت سرآغاز حیات واقعی اسلام در عصر دنیامداران و دنیا پرستان است که از معنویت و روحانیت گسسته و سعادت خود را در پیروی از امیال و آرزوهای حیوانی خود می دانند.
در 12 فروردین سال 58، ساختار جدید سیاسی و اجتماعی ایران بر مبنای آرای اکثریت قریب به اتفاق مردم یعنی 2/98 درصد آرای ملت مسلمان ایران تثبیت شد.
در این روز پربرکت، نظامی متولد شد که نور اسلام عزیز را پس از گذشت قرن های زیاد دیگر باره نه تنها در ایران اسلامی بلکه در سراسر جهان متجلی ساخت. در این روز مقدس حکومتی شکل گرفت که شعار اصلی آن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.
این عبارت ملکوتی که به عنوان شعار اصلی انقلاب اسلامی و توسط میلیون ها ایرانی آزاده و مسلمان در طول مبارزات درخشان ملت با سلطنت پهلوی همه روزه در جای جای ایران اسلامی فریاد کشیده شده بود، حکومتی را پایه ریزی کرد که عدالت اسلامی یکی از اهداف عالیه آن بود.
امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سخنانی فرموده بودند که 'اگر استقلال کشور خودمان را تحصیل نکنیم سایر چیزها درست نخواهد شد' و این گونه بود که با تشکیل جمهوری اسلامی نه تنها اراده ملی ایرانیان را بر سرنوشت خود تثبیت شد، برای آنان استقلال و آزادی را نیز به همراه آورد و بارقه امیدی را در دل محرومان و مستضعفان جهان ایجاد کرد.
انتخاب واژه عید برای روز 12 فروردین از سوی امام خمینی (ره)، یک انتخاب دقیق و صحیح است، زیرا عید به روزی اطلاق می شود که آن روز نو و شادی آفرین باشد و باعث سربلندی و مجد یک ملت شود. بنابر این 12 فروردین از بزرگترین اعیاد انقلاب اسلامی ایران است.
امام خمینی (ره) در پیامی با اتمام حجت برای دیگران و بسته شدن. راه اگرها و مگرها عنوان کردند که 'اینجانب به جمهوری اسلامی رای می دهم و از شما هم می خواهم که به آن رای دهید' ، 'رای بدهید به جمهوری اسلامی، نه یک حرف زیادتر و نه یک حرف کمتر' و مردم ایران در روزهای سرنوشت ساز 10 و 11 فروردین 1358 با حضوری آگاهانه در پای صندوق های رای، به یکی از بزرگترین اهداف انقلاب اسلامی جامه عمل پوشاندند و پیروزی نهایی انقلاب اسلامی را با آرای عظیم و باور نکردنی خود تحقق بخشیدند.
نتیجه درخشان 98 و 2 دهم درصدی آرای مردم، مطرح شدن هرگونه بحث و جدلی را در شکل و نوع حکومت ایران پس از سقوط نظام شاهنشاهی 2 هزار و 500 ساله از میان برد و با رهبریت قاطع امام خمینی (ره) و مجاهدت ها و کوشش های بی نظیر امت مسلمان ایران، حکومت اسلامی در سراسر ایران استقرار یافت.
12 فروردین روز استقرار حاکمیت الله و استقرار حکومت دینی بر تمامی مردم ایران اسلامی و آزادیخواهان جهان مبارک باد.
7079/8066 خبرنگار:فرزین مدرسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.