به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به توطئه‌های مستمر آمریکا، انگلستان و آل سعود اظهار داشت: آمریکا، انگلیس و آل سعود در مسلمان کشی مسابقه گذاشته‌اند و هر روز تعداد زیادی از مسلمانان بی‌گناه به دست این جلادان شیطان‌صفت کشته می‌شوند.

وی با اشاره به کشتار مردم بی‌گناه یمن از سوی متجاوزان سعودی بیان کرد: شیطان بزرگ (آمریکا) چند روز قبل، موصل را بمباران کرده و تعداد زیادی از مردم بی‌گناه این شهر را به خاک و خون کشید و اکنون نیز بخش‌هایی از سوریه را مورد هدف خود قرار داده است.

امام‌ جمعه سمنان با اشاره به اهداف این کشورها از کشتار مسلمانان تصریح کرد: این کشورهای استعماری به خیال خام خود می‌خواهند جمهوری اسلامی ایران را به انزوا کشانده و به ایران برسند و به آن ضربه بزنند.

شاهچراغی خطاب به این آمریکا، انگلستان، آل سعود و تروریست‌های مورد حمایت آنان و نیز تروریست‌های داعش گفت: باید آرزوی رسیدن به ایران را به گور ببرید.

وی با اشاره به جمله معروف امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "خون بر شمشیر پیروز است " خاطرنشان کرد: امروز ملت بی‌گناه یمن، سوریه، فلسطین، بحرین و عراق پیروز میدان نبردند.

18 فتنه علیه ایران طرح‌ریزی و اجرا شد و جمهوری اسلامی ایران خم به ابرو نیاورد

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بر اساس اظهارات یکی از کارشناسان سیاسی کشور، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا امروز 18 توطئه از سوی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران طرح‌ریزی و اجراشده است تصریح کرد: اما جمهوری اسلامی ایران خم به ابرو نیاورده و همه مشکلات را با موفقیت پشت سر گذاشت.

شاهچراغی اضافه کرد: سه دلیل برای درخشندگی جمهوری اسلامی ایران و عبور آن از توطئه و فتنه شوم دشمنان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دست خدا در همه زمان‌ها برای ملت بزرگ ایران در کار است از وجود سایه ولایت معصومان و ولایت‌فقیه بر سر ملت ایران به‌عنوان دومین عامل درخشندگی ایران نام برد و افزود: ملت بزرگ ایران زیر سایه ولایت ائمه معصومین و ولایت‌فقیه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان از حضور همیشگی مردم در صحنه‌های دفاع از انقلاب به‌عنوان سومین عامل اقتدار و درخشش جمهوری اسلامی ایران یادکرد و اضافه کرد: یکی از این صحنه‌هایی که این بار نیز ملت ایران باید در آن حضوری گسترده داشته باشند صحنه انتخابات است.

شاهچراغی با تأکید بر اینکه انتخابات اردیبهشت امسال بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است بیان کرد: کسانی که می‌خواهد برای انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کنند باید امانت‌دار نظام باشند.

وی با اشاره به اینکه کاندیداها باید بدانند که پست و تعهد به مردم چرب و نرم نبوده و مسئولیتی سنگین است اضافه کرد: افرادی که توان امنت داری را ندارند نام‌نویسی نکنند؛ چراکه مردم ایران باید ببینند که کاندیداهایی که به آن رأی می‌دهند توان داشته و در زمره امانت‌داران نظام قرار دارد یا خیر؟

پرواز سمنان ـ مشهد برقرار شود

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به افتتاح فرودگاه سمنان در سفر رئیس‌جمهور به این استان گفت: باید پروازهای سمنان ـ مشهد برقرار شود و مردم نیز باید از آ ن استقبال کنند.

شاهچراغی با اشاره به در پیش بودن اعتکاف، معتکفان را راهیان ملکوت نامید و با بیان اینکه اعتکاف یک سنت مؤکد و مقدس محمدی است اضافه کرد: باید سعی شود تا معتکفان در این خلوت، با قرآن بیشتر مأنوس شوند.

وی کمک بیشتر خیران استان سمنان را به برگزاری آئین معنوی اعتکاف خواستار شد.

لزوم توجه به امر سلامتی بدن، دین و اخلاق در کنار هم از سوی همه مسلمانان از دیگر محورهای خطبه‌های نماز جمعه امروز سمنان بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607463
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.