به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، حسن آخوندی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم افتتاحیه خط سوم قطار حومه‌ای تهران ـ گرمسار اظهار داشت: امروزه عمده تردد در مسیر تهران – گرمسار از طریق وسایل نقلیه شخصی و عمومی در سطح جاده‌ها صورت می‌گیرند که به لحاظ ایمنی، مصرف سوخت، اتلاف وقت و انرژی برای مردم مقرون‌به‌صرفه نیست.

وی با اشاره به بهره‌برداری از قطار حومه‌ای تهران ـ گرمسار به دستور ریاست جمهوری افزود: وزارت راه و شهرسازی با دسته‌بندی اطلاعات و آمار تردد از مسیر تهران ـ گرمسار برآورد کرده با افتتاح قطار حومه‌ای تهران ـ گرمسار در سال 1405 روزی 110 هزار نفر مسافر در این مسیر جابه‌جا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه زیرسازی‌های خط چهارم این پروژه در دست اجراست خاطرنشان کرد: با تأمین 200 میلیارد تومان اعتبار باقی‌مانده از سوی دولت خط چهارم قطار حومه‌ای تهران – گرمسار به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرعت این قطار 160 کیلومتر بر ساعت است اذعان کرد: با اتوبوس و اتومبیل شخصی با در نظر گرفتن ترافیک جاده‌ای در مدت حداقل دو ساعت به تهران می‌رسیم که با قطار حومه‌ای در کمتر از یک ساعت این مسیر طی می‌شود.

آخوندی کاهش تصادفات جاده‌ای را مهم‌ترین هدف اجرای این طرح دانست و گفت: کاهش مصرف سوخت، صرفه‌جویی در وقت و هزینه از مهم‌ترین مزایای افتتاح این پروژه است.

وی ارائه طرح تثبیت شرکت قطار حومه‌ای به مجلس را از اقدامات دولت در خصوص توسعه قطارهای حومه‌ای در کشور عنوان کرد و گفت: با تصویب این طرح در مجلس و برنامه ششم توسعه در 5 مرکز کلان‌شهر خطوط قطار حومه‌ای تأسیس می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان و اهواز را به‌عنوان کلان‌شهرهایی که برای قطار حومه‌ای ظرفیت خوبی را دارند اعلام کرد و گفت: انتقال حمل‌ونقل جاده‌ای و مسافران به حمل‌ونقل ریلی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در سال 96 است و این یک راه‌حل بنیادین برای کاهش آلودگی محیط‌زیست خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606794
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.