به گزارش ایرنا، هنگامی که مسافری به شهر میامی می آید، وقت برگشت باید راهی را طی کند تا به جاده سراسری تهران - مشهد وارد شود.
برای طی این راه لازم است ، این مسافر 2کیلومتر از راه را به کمربندی شهر میامی که همان جاده سراسری تهران - مشهد است، وارد شده و سپس از اولین دور برگرداندن چرخش کرده و ادامه مسیر بدهد.
البته این مشکل هنگامی بیشتر نمود می یابد که ، کسی بخواهد از شهر میامی خارج شده و به سمت شاهرود و تهران برود ، والا برای مسافرانی که بخواهند به سمت سبزوار و مشهد بروند، راه های فرعی امن تری وجود دارد.
محمداصغری یکی ازشهروندان میامی درگفت و گویی با خبرنگار ایرنا گفت: ورودی نابسامان شهرمیامی فقط موجب سردرگمی مسافران نشده ، بلکه بازاریان بوستان امام رضا(ع) هم از این وضعیت ناراحتند زیرا همه امیدشان به توقف مسافران دراین مکان است.
وی افزود: از هنگامی که راه ویژه ورود به شهر میامی ساخته شده، مسافران برای توقف در این مکان ضرورتی احساس نمی کنند و راه خود را مستقیم به سوی سبزوار ادامه می دهند.
به گفته وی ،در کنار مشکل ورودی و خروجی شهر، نبود علایم و تابلوهای راهنمای ورود به شهر میامی مهم ترین دلیل کاهش مسافران ورودی به این شهر است.
وی افزود: حتی خیابان کمربندی به شهرداری واگذارنشده است تا نیروهای شهرداری آن مکان را نظافت کنند تا مناسب توقف مسافران باشد.
اصغری ادامه داد: این بلوار یا همان کمربندی ، دراختیاراداره راه وترابری می باشدکه اجازه ساخت وساز هم در کناره این بلوار نمی دهند.
علی صائمی یکی از بازاریان شهرمیامی نیزتصریح کرد: ساخت تقاطع غیرهمسطح برای ورودبه شهر میامی بسیارضروری است.
وی افزود: چند سال پیش برای حل مشکل ورودی و خروجی شهر میامی ، یک میدان در ورودی شهر ساخته شده ، اما آن هم چاره کار نشد و بلکه برمشکلات افزود.
عباسعلی اصغری عضو شورای اسلامی شهرمیامی هم به ایرنا گفت: توسعه بزرگراه ها برای شهرهایی مانند میامی که در کنار جاده های اصلی واقع شده اند ، هم می تواند مثبت باشد و هم نتیجه منفی داشته باشد.
وی افزود: اگر در ساخت این بزرگراه ها برای ورودی و خروجی این شهرها فکر اساسی نشود، مردم ساکن در شهرهای حاشیه این بزرگراه با مشکل روبرو می شوند.
اصغری ساخت زیر گذر یا رو گذر را چاره کار شهرهایی مانند میامی خواند و خاطرنشان کرد: براساس نظر کارشناسان ، هنگامی ساخت بزرگراه ها برای مردم ساکن در شهرهای اطراف آن ها نتیجه مثبت خواهد داشت که برای شهرهای مجاور بزرگراه، زیرگذر ویا روگذر بسازند.
وی تاکید کرد:با گذشت پنج سال از شهرستان شدن میامی، هنوز هیچ اقدام عملی برای ساماندهی ورودی شهر نشده است.
فرماندارمیامی نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به توجه مسئولان نسبت به زیباسازی ورودی شهرستان گفت: شهر میامی در حاشیه راه تهران - مشهد واقع شده و بخشی از بلوار خلیج فارس این شهر مسیر تردد زایران و مسافران است.
کریمی بااشاره به عبور میلیون ها زائر و مسافر از این راه ،افزود: بلوارخلیج فارس برای شهرستان جلوه ویژه ای دارد ، بنابر این اداره کل راه وشهرسازی باید تمهیداتی برای زیباسازی آن بکارگیرد.
امیر تیموری رییس اداره راه و شهرسازی میامی هم در این باره گفت: برای ساخت زیر گذر از طرف مسوولان استان نامه نگاری هایی با وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.
وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی نیز دستور مطالعه این طرح را داده است که ممکن است در سال های آتی با اختصاص اعتبار ، ساخته شود.
تیموری گفت: با ساخت این زیر گذر، علاوه بر رفع مشکل ورودی و خروجی مردم شهرمیامی و مسافران عبوری ، راه دسترسی به روستای جیلان و شهر کلاته خیج و شمال کشور هم هموار می شود.
وی اعتبار مورد نیاز ساخت این زیرگذر را حدود9میلیاردتومان اعلام کرد.
میامی در سال 90 به شهرستان ارتقا یافت.
این شهرستان مشکلات زیادی مانند مستقر نشدن برخی اداره های دولتی ، نبود بیمارستان و استخر مواجه است.
راه ورود و خروج شهر میامی هم یکی از این مشکل هاست که با توسعه بزرگراه سراسری تهران - مشهد نمایان شده است.
شهر میامی با جمعیتی حدود10 هزار نفر در حاشیه بزرگراه سراسری تهران - مشهد واقع شده و از مرکز استان سممنان 260 کیلومتر فاصله دارد.
7357/6167 خبرنگار: علی آقایی** انتشار دهنده: محسن شاکری
(برای آگاهی از اخبار شهرستان های شاهرود و میامی به کانال اخبار ایرنا شاهرود به آدرس https://telegram.me/irnashahroud مراجعه فرمایید)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.