به گزارش ایرنا، سرهنگ سید مجتبی اشرفی چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود با اشاره به کاهش هفت درصدی تصادف های درون شهری و نداشتن فوتی، افزود: در مقابل تعداد تصادف های برون شهری منجر به فوت افزایش یافته و در حادثه رخ داده در جاده طرود متاسفانه سه تن از هموطنان جان خود را از دست دادند.
وی از افزایش چهار درصدی اعمال قانون وسایل نقلیه پرخطر و یا حادثه ساز خبر داد و گفت: نگاه پلیس در خدمت رسانی در ایام نوروز، رضایت حداکثری مردم بود.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به بکار گیری بیش از یکهزار و 300 گروه گشت انتظامی، راه و راهور در نوروز امسال، افزود: 966 نیروی پلیس برای اجرای این طرح در شهرستان به کار گرفته شدند.
اشرفی یادآور شد: در تعطیلات نوروزی روزانه 75 واحد گشت در سطح شهرستان حضور داشت در حالی که تعداد گشت های انتظامی در روزهای عادی بین 35 تا 40 مورد است.
وی اضافه کرد: بر اساس تماس های ثبت شده در سامانه 197، نوروز 96 میزان تقدیر مردم از عملکرد پلیس 104 درصد افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به دستگیری 53 سارق و کشف بیش از 132 فقره سرقت در تعطیلات نوروزی، بیان کرد: وقوع سرقت به عنف 50 درصد کاهش و همچنین کشفیات مواد مخدر 11 درصد و میزان سرقت ها 6 درصد در نوروز 96 به نسبت مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.
اشرفی در ادامه با ارایه آماری از عملکرد پلیس شهرستان و مقایسه آن با سال 94، در باره وقوع جرایم خشن در شاهرود، افزود:سال 95 قتل 50 درصد و چاقو کشی 37 درصد کاهش یافت.
وی با بیان اینکه کلاهبرداری و جعل در سال گذشته هفت درصد افزایش یافت، یادآور شد: بیشترین کلاه برداری هایی که منجر به کشف نمی شوند، مربوط به انتقال پول از طریق کارت به کارت است که بانک ها باید تدابیر ویژه ای برای حل این مشکل و آموزش به شهروندان بیندیشند.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود به کشف یک تن انواع مواد مخدر در شهرستان نیز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طرح های مقابله ای اجرا شده در سال گذشته با افزایش 23 درصدی به 851 مورد رسید.
اشرفی با بیان اینکه پارسال وقوع سرقت 13 درصد کاهش و کشف آن 6 درصد به نسبت سال 94 افزایش یافت، اضافه کرد: سرقت از منازل 24 درصد و سرقت از مکان های دولتی نیز به خاطر رعایت اصول ایمنی 21 درصد کاهش یافت.
وی با اشاره به کاهش 2 درصدی سرقت احشام، تاکید کرد: باید نسبت به ساماندهی مناسب دامداران و آگاهی بخشی به آنان اقدام شود تا سرقت از دارایی های آنان کاهش یابد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود درباره پرونده های فرستاده شده به پلیس فتا نیز گفت: 40 فقره پرونده مربوط به استان های دیگر در سال 95 در شاهرود کشف شد .
اشرفی از بررسی کانال ها و گرو ه های اجتماعی در فضای مجازی توسط پلیس فتای شاهرود هم خبرداد و افزود: پارسال 160 مورد بازدید از کافی نت ها انجام شد و طی آن 10 کافی نت متخلغ تعطیل شدند.
وی بر رویکرد ویژه پلیس به آموزش و فرهنگ سازی تاکید و تصریح کرد: 75 درصد از پرونده های کلانتری های شهرستان در سال گذشته منجر به سازش شد در حالی که آمار کشوری آن 60 درصد است.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با بیان اینکه روزانه به طور میانگین 198 تماس با پلیس 110 گرفته می شود، یادآور شد: به طور میانگین 152 مورد از تماس ها عملیاتی می شوند که بیشترین اولویت با تصادف ها، مفاسد اجتماعی، درگیری و سرقت است.
اشرفی اضافه کرد: با اقدامات خوب شورای ترافیک شهرستان و فرهنگ سازی در میان مردم، میزان تصادف های دورن شهری و برون شهری در سال گذشته با کاهش 50 درصدی رو به رو بود.
وی یادآور شد: در مجموع تصادف های درون و برون شهری، پارسال تصادف های منجر به فوت هشت درصد، جرحی 11 درصد و خسارتی 22 درصد کاهش یافت.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به توقیف 522 دستگاه خودرو با خلافی بیش از 10 میلیون ریال در سال گذشته، بیان کرد: بیشترین دلیل بروز تصادف، رعایت نکردن حق تقدم و نداشتن توجه کافی به جلو است.
اشرفی با تاکید بر اینکه خودروی پراید با 322 مورد بیشترین تعداد تصادف های شهرستان را به خود اختصاص داد، افزود: بیشترین تصادف ها بین ساعت های 12 تا 14 و همچنین 16 تا 18 رخ داده و میانگین سنی بیشتر راننده ها 25 تا 30 سال بوده است.
وی تاکید کرد: خیابان تهران، باغزندان و بولوار علامه مجلسی پرحادثه ترین محل ها در شهر شاهرود هستند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.