به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز سه شنبه در جمع سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در سالن غدیر استانداری افزود: رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، زمینه رشد و توسعه بخش خصوصی را فراهم و هیچ کس حق ندارد مانع رشد و توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی و سرمایه گذاران در کشور شود.
وی با تاکید بر مشارکت بیشتر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در امر سرمایه گذاری، اظهار کرد: یکی از اولویت های اصلی دولت در سال 96، این است که موانع پیش روی رشد سرمایه گذاری را برطرف و سرعت سرمایه گذاری را افزایش دهد.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره محورهای اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و عملیاتی شدن محورهای آن، بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد در کشور باشند.
استاندار سمنان تصریح کرد : در شرایط فعلی که آرامش اقتصادی در کشور برقرار شده، سرمایه گذاران به میدان آمده و اکنون همه ارکان نظام و دولت باید تسهیل کننده و تسهیل گر در عرصه اقتصادی برای سرمایه گذاران باشند.
خباز با بیان این که همانگونه که رهبری در پیام نوروزی فرمودند اشتغال نیازمند تولید و سرمایه گذاری نیز لازمه تولید است، اضافه کرد: همه ما باید بدانیم در زمان حاضر امر سرمایه گذاری با نرخ سود بانکی 18 تا 20 درصد امکان پذیر نبوده و هیچ منطقی وجود ندارد که فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران با دریافت تسهیلات با نرخ سود بالا سرمایه گذاری کنند.
وی ادامه داد : خوشبختانه دولت یازدهم قدم اول را برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی برداشته و اعتقاد دارد که این نرخ باید حدود سه درصد بالاتر از نرخ تورم باشد.
استاندار سمنان اضافه کرد : در شرایط فعلی که نرخ تورم در کشور حدود هشت تا 9 درصد است، شورای پول و اعتبار باید برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند تا نرخ سود بانکی نیز کاهش و به نرخ تورم نزدیک تر شود.
خباز بیان داشت : سرمایه گذاری زمانی مفهوم اصلی خود را پیدا خواهد کرد که نرخ سود بانکی کاهش و آن موقع است که تولید و اشتغال در جامعه رونق خواهد گرفت.
وی با اشاره به سفر قریب الوقوع دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به همراه هیاتی در روز پنجشنبه هفته جاری گفت: رئیس جمهوری در سفر یک روزه به سمنان برخی از طرح ها را به صورت حضوری و برخی طرح ها را به صورت ویدیوکنفرانس افتتاح خواهد کرد.
استاندار سمنان همچنین با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در این نشست، افزود: سفر رییس جمهور به سمنان ، فرصتی مغتنمی را فراهم کرده تا این مشکلات اولویت بندی و در قالب نامه ای برای پیگیری و رفع آن در هیات دولت و وزارت خانه های مرتبط به اطلاع دکتر روحانی رسانده شود.
به گزارش ایرنا ، در این نشست که محمد همتیان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان، مدیران اجرایی و اقتصادی استان، علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی سمنان و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران حضور داشتند، جمعی از مدیران واحد های تولیدی و سرمایه گذار به بیان مشکلات و موانع پیش روی تولید در بخش های مختلف پرداختند.
استان سمنان دارای حدود هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی است و 80 درصد نمک، 45 درصد گچ کشور در این استان تولید و بیش از 90 درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور را در خود جای داده است.
سال 95 با راه اندازی سامانه بهین یاب در این استان همزمان با دیگر استانها، حدود دو هزار و 549 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی در این سامانه ثبت نام که پس از بررسی پرونده های آنان در 52 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، هزار و 803 واحد برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک های عامل معرفی که تا پایان سال گذشته، بیش از 400 میلیارد تومان تسهیلات به حدود 750 واحد پرداخت شده است.
7470/6026/
خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.