حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی مهدی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در انتخابات ریاست جمهوری مردم نباید نگاهی جناحی و بومی برای انتخابات داشته باشند و باید بررسی کنند چه کسانی اصلح و افضل و برای آینده کشور مفید هستند.
وی ادامه داد: درست است که شورای نگهبان افراد اصلح را تایید می کند، اما مردم برای انتخاب کردن فرد مناسب باید تحقیق کنند و برای مشورت به اهل فن و خبرگان در این زمینه رجوع کنند.
وی خاطرنشان کرد: انتخابات حقی است که نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم برای تعیین سرنوشت کشور و خودشان داده است و مردم باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.
مدیر حوزه علمیه برادران استان سمنان با تاکید بر لزوم حضور پرشور مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند، مشارکت عمومی و فعال مردم در انتخابات ضروری است.
وی اضافه کرد: بهترین شکل حاکمیت در دنیا دموکراسی است ، بسیاری از کشورها شعار وجود دموکراسی در کشور را می دهند اما مشارکت مردمشان در انتخابات به ویژه در کشورهای غربی کمتر از 50 درصد است، در صورتی که در ایران همواره مشارکت مردم در انتخابات بالای 50 درصد بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد افزود: مشارکت مردم در انتخابات کشور را در برابر حملات دشمنان بیمه می کند، نگاه دشمنان را نسبت به ایران تغییر می دهد و برنامه های گروهک های ضدانقلابی را به هم می ریزد.
وی گفت: همچنین مسوول هایی که با مشارکت حداکثری مردم و با آرای ببیشتری انتخاب می شوند، احساس مسولیت بیشتری می کنند و عملکرد بهتری را خواهند داشت.
مدیر حوزه علمیه برادران استان سمنان ادامه داد: با شرکت در انتخابات، کشورهای دوست ایران که همراه و هم قدم هستند، نسبت به جمهوری اسلامی ایران امیدوارتر می شوند و ایران می تواند الگوی مناسبی برای آن ها باشد.
دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود‌.
استان سمنان دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست و در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل به شوراهای اسلامی شهری و روستایی استان سمنان راه می یابند.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.