سید محمدرضا هاشمی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در تعطیلات نوروزی امسال 127 هزار گردشگر و زایر امام رضا(ع) در این شهرستان اقامت کردند که نسبت به پارسال 25 درصد رشد نشان می دهد.
وی افزود: نزدیک به 60 هزار گردشگر و زایر در اقامت گاه های بوم گردی ، مهمان سرای اداره ها و زایر سراها اقامت کردند و 31 هزارو 500 نفر نیز از مدرسه های شاهرود، بسطام و بیارجمند برای اسکان استفاده نمودند.
هاشمی گفت: بقیه گردشگران هم در مهمان پذیرها ، هتل آپارتمان ها وهتل های شاهرود و بسطام اقامت کردند.
فرماندار شاهرود از بازدید 151 هزارو 729 نفر از جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهرستان و رشد 75 درصدی نسبت به پارسال خبرداد و گفت: نزدیک به87 هزار نفر از مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی و موزه شاهرود دیدن کردند و حدود47 هزارو 500 گردشگر هم از مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری بازدید نمودند.
وی گفت: دیگر بناهای تاریخی شاهرود هم پذیرای تعدادی دیگر از گردشگران بودند.
معاون استاندار سمنان گفت: در تعطیلات نوروزی امسال 60هزار گردشگر هم از بازارچه صنایع دستی و سوغات نوروزی شاهرود بازدید و بیش از 700 میلیون تومان خرید کردند.
هاشمی گفت: افزایش کیفیت محصولات بازارچه و نیز زیباسازی محل برگزاری نمایشگاه موجب شد تا فروش این بازارچه نسبت به پارسال 12درصد رشد داشته باشد.
برای سومین سال پیاپی بازارچه صنایع دستی و سوغات نوروزی در ورودی شهر شاهرود از سمت دامغان در میدان الغدیر برپا شد.
این نمایشگاه 50 غرفه برای عرصه محصولات داشت و چند غرفه هم برای عشایر منطقه اختصاص داشت تا بخشی از محصولات فرهنگی و صنایع دستی خود را در معرض دید گردشگران بگذارند.
از نمایشگاه نوروزی سال گذشته شاهرود حدود 50 هزار گردشگر دیدن کردند.
انواع تولیدات صنایع دستی از جمله نمد ابرسج، دست بافته های سنتی کلاته خیج، جاجیم مجن، گلیم رضا آباد خوارتوران، سفال، سرامیک، معرق چوب، مس و دیگر نمونه های صنایع دستی در این نمایشگاه ها عرضه شده است.
7358/6167 خبرنگار: سروش مولانا ** انتشاردهنده : محسن شاکری
( برای آگاهی بیشتر از اخبار شهرستان های شاهرود و میامی به کانال اخبار ایرنای شاهرود به آدرس https://telegram.me/irnashahroud مراجعه کنید.)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.