به گزارش ایرنا، علیرضا عبدالله‌زاده عصر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از 28 اسفند پارسال تا پایان 13 فروردین امسال 364 هزار و 436 گردشگر نوروزی نیز از اثرهای تاریخی و جاذبه های طبیعی کاشان دیدن کردند.
وی از باغ 'فین' بعنوان پربازدیدترین اثر تاریخی این شهر نام برد و گفت: 219 هزار و 930 مسافر داخلی و یکهزار و 809 گردشگر خارجی، از این مجموعه تاریخی بازدید بعمل آوردند.
عبدالله زاده خاطرنشان کرد: خانه های تاریخی بروجردی ها، طباطبایی ها، عباسیان و محوطه باستانی'سیَلک' به ترتیب در رُتبه های دوم تا پنجم بازدید گردشگران از بناهای تاریخی کاشان قرار دارند.
وی از موزه ملی کاشان، حمام سلطان امیراحمد، کارگاه صنایع دستی و موزه شیبانی بعنوان رده‌های بعدی مورد بازدید گردشگران این شهرستان نام برد.
عبدالله‌زاده تاکید کرد: آمار بازدید امسال از بناهای تاریخی کاشان 16 درصد نسبت به مشابه سال گذشته رشد داشته است.
وی یادآور شد: باغ فین با افزایش 14 درصدی و خانه تاریخی بروجردی ها با رشد 15درصدی شمار گردشگران روبرو بود.
مسئول کمیته آمار و پردازش اطلاعات ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان همچنین از اسکان 24 هزار و 160 نفر در 27 مرکز اقامتی دائم کاشان در این مدت خبر داد و گفت: یکهزار و 767 نفر از این تعداد، گردشگر خارجی بودند.
وی با یادآوری اسکان 206 هزار و 409 مسافر نوروزی در مراکز اقامتی موقت اعم از بوستان ها، بلوار خیابان ها، مدرسه ها، منزل های استیجاری، خوابگاه ها و کمپ‌های موقت و حسینیه ها افزود: بیشتر مسافران به ترتیب در واحدهای آموزشی، کمپ‌های موقت و حسینیه و در منزل های استیجاری اسکان یافتند.
عبدالله زاده همچنین با اشاره به 64 ماموریت تکنسین های مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حوادث جاده‌ای و 79 فقره تصادف شهری یادآور شد: سانحه های رانندگی جاده ای 123 مصدوم و تصادفات شهری نیز 197 مصدوم برجا گذاشت.
باغ تاریخی فین کاشان با مساحت 23 هزار و 700 مترمربع یکی از زیباترین و معروف ترین باغ های ایرانی به شمار می رود که از آن بعنوان نمونه کامل باغ سازی ایرانی یاد می کنند.
این باغ جزو 9 باغ ایرانی است که خرداد سال 90 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.
تاکنون در شهرستان کاشان بیش از یکهزار و 500 اثر تاریخی ارزشمند شناسایی شده که حدود 400 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
افزون بر یک میلیون و 300 هزار گردشگر، سال گذشته از آثار تاریخی شهرستان کاشان دیدن کردند.
6136/ 6027* خبرنگار: یوسف صائب* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.