حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اصل بیرون رفتن و گشت و گذار در طبیعت از دستورات قرآنی است و مردم مسلمان ایران باید همواره در این امر به آیات الهی و دستورات خداوند متعال توجه داشته باشند.
وی با بیان اینکه مردم در گام اول در حضور در طبیعت نباید گناه کنند، اضافه کرد: همه مردم حق دارند از طبیعت استفاده کنند، زیرا طبیعت متعلق به افراد خاصی نیست و نباید مردم حق همدیگر را ضایع کنند و باید به حقوق یکدیگر احترام بگذارند.
وی با بیان اینکه مردم باید در حفظ و حراست طبیعت کوشا باشند، ادامه داد: امسال بارش های خوبی داشته ایم و طبیعت سبز و زیبایی را شاهد هستیم، مردم به جای تخریب طبیعت زیبا، در حفظ و حراست آن کوشا باشند.
وی گفت: علاوه بر حفظ و حراست از طبیعت، مردم می توانند در احیای طبیعت نیز سهیم باشند و با توجه به نوع اقلیم هر منطقه و با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، بذر و نهال‌های مناسب آن منطقه را در محل های مناسب بکارند و همان‌طور که از طبیعت استفاده می کنند، برای آن نیز خدمتی انجام دهند.
حجت الاسلام مهدی نژاد با اشاره به این که نظافت جزو ایمان است، افزود: مسلمانان در سراسر جهان به پاکیزگی و نظافت شناخته شده اند و مردم در حضور طبیعت از ریختن زباله خودداری کنند و در صورت مشاهده زباله، آن را جمع آوری و برای به وجود آمدن طبیعت پاک تلاش کنند.
وی با بیان اینکه به عنوان نمونه مردم نباید در روز طبیعت رسوم غلط را اجرا کنند، افزود: پریدن از آتش و خواندن بعضی از اشعار، در این روز از رسوم غلط به وجود آمده است و بسیاری از رسانه های خارجی و عربی، ایرانیان را به آتش پرست بودن متهم می کنند.
امام جمعه گرمسار تاکید کرد: در این روز مردم می توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند و نماز جماعت را برپا دارند و در هر نقطه ای که نیاز بود، امامان جماعت حاضر به همکاری با مردم برای برگزاری نماز جماعت هستند.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.