علی اصغر جمعه ای روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محقق شدن شعار سال 96 تنها به دولت بستگی ندارد و برای تحقق آن به یک عزم ملی در تمام بخش های حاکمیتی نیاز است.
وی ادامه داد: در ابتدا باید اقتصاد در مسیر درست خود که واگذاری به بخش خصوصی است قرار بگیرد و سپس دیگر مقوله های جانبی در کنار آن رشد پیدا خواهند کرد.
رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی، صنایع و معادن استان سمنان تصریح کرد: با واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی و افزایش تولید داخلی با کیفیت و مزیت‌دار، اقتصاد رشد پیدا می کند ، بازار داخلی تقویت می‌شود، در پی آن اشتغال افزایش می یابد و بازار داخلی با بازار خارجی می تواند رقابت کند.
جمعه ای افزود: بحث اقتصاد تنها متعلق به امسال نیست و چندین سال است که رهبر معظم انقلاب به مباحث اقتصادی توجه ویژه دارند زیرا توجه به اقتصاد و تقویت آن، اصلی ترین راهکار برون رفت از مشکلات کشور است.
وی با تاکید بر تقویت و ورود بیشتر بخش خصوصی در حوزه های مختلف، گفت: منظور از بخش خصوصی تنها سرمایه گذاران داخلی نیستند، ورود سرمایه گذاران خارجی نیز می تواند باعث رونق اقتصادی شود.
رییس اتاق بازرگانی، کشاورزی، صنایع و معادن استان سمنان افزود: بازارهای داخلی باید تولیدات خود را مزیت‌دار و با کیفیت تولید کنند تا بتوانند با بازار خارجی رقابت کنند.
در سال 95 سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بیش از 5.6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری با بخش خصوصی منعقد شد و بیش از 350 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولید نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.