به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در نخستین خطبه نماز جمعه سال جدید در حسینیه اعظم قلعه این شهر، افزود :دشمن اکنون در تلاش برای دلسردکردن ملت و ضربه زدن به نظام اسلامی است.
وی به سرفصل هایی از سخنان مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی و انتخابات پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: کمبودها و مسایل اقتصادی را نباید به نظام اسلامی نسبت داد.
خطیب جمعه شاهرود تاکید کرد:مدیران باید دارای انگیزه ،تلاشگر ،کارآمد و انقلابی باشند واز ظرفیت های باالفعل و باالقوه منابع و نیروی انسانی برای توسعه همه جانبه استفاده کنند.
وی ادامه داد: 33میلیون نیروی جوان و 10 میلیون دانش آموخته دانشگاهی و بیش از پنج میلیون نفر دانشجوی کشور سرمایه ای عظیم برای آینده و کشور است.
امام جمعه شاهرود گفت:منابع نفت و گاز عظیم کشور که در جهان کم نظیر است ، منبعی مهمی در رشد و توسعه کشور هستند که باید از آن ها استفاده بهینه شود.
امینی با بیان اینکه برای توسعه و نجات کشور باید اقتصاد قوی شود، تاکید کرد: وحدت ملی ،مدیریت و نظارت قوی و مستمرو تکیه بر توانمندی های داخلی و حمایت از تولید ملی ضرورت تحقق این امر است.
وی با اشاره به اینکه شاخص تورم در کشور کاهش داشته است اما شاخص بیکاری افزایش دارد ، گفت: رشد اقتصادی کشور باید برای مردم ملموس باشد .
خطیب جمعه شاهرود با بیان این که ، برخی سرمایه گذاری های خارجی هنوز اجرایی نشده اند ،افزود: مسوولان مربوطه باید پیگیری این امر باشند.
خطیب این هفته جمعه شاهرود افزود:هرچند که در بخش نفت و فروش آن پیشرفت داشتیم ،ولی در معادن و مسکن رشد لازم را نداشته ایم .
امینی یکی از بلاهای فرهنگی را به رخ کشیدن مارک ها و برندهای خارجی توسط برخی از مردم برشمرد و گفت: مردم باید با خرید کالای تولید داخل در رونق اقتصاد کشور تاثیر گذار باشند.
وی با بیان اینکه دو مانع بر سر راه تولید ملی ، واردات غیر ضروری و قاچاق کالا است ، تاکید کرد: احساس مسئولیت مردم و مسئولان نسبت به خرید تولیدات داخلی و صادرات کالا ، کشور را به توسعه می رساند.
امام جمعه شاهرود شرکت گسترده مردم در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شورا های اسلامی شهر و روستا را باعث عزت و آبروی ملی برشمرد.
امینی تاکید کرد: مردم همیشه درصحنه ایران اسلامی همانگونه که برای انقلاب اسلامی از جان و مال خود مایه گذاشتند برای دست یابی به یک اقتصاد برتر نیز هزینه کرده و مقاومت خواهند کرد.
7358/6167 خبرنگار سرو ش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.