به گزارش روز شنبه ایرنا، سید حسینعلی موسوی در نشست همدلی و هم اندیشی مردم دهلران با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: مردم از طریق انتخابات و با رای خود حق تعیین سرنوشت خود را دارند و با انتخاب افراد اصلح می توانند به توسعه و پیشرفت شهرستان کمک کنند.
وی مشارکت مردم و حضور حداکثری در انتخابات را مهم دانست و افزود: در انتخاب افراد، شایسته سالاری را مد نظر قرار دهیم نه بخشی نگری و قومی و قبیله ای، تا شهرستان در مسیر توسعه پایدار و همه جانبه قرار گیرد.
فرماندار دهلران ظرفیت های این شهرستان در حوزه های مختلف یادآور شد و گفت: 220 کیلومتر مرز مشترک این شهرستان با کشور عراق ظرفیتی بی نظیر است اگر چه در دوران دفاع مقدس این مرز تهدید بود ولی امروز این مرز فرصتی استثنایی برای توسعه شهرستان است.
موسوی با اشاره به سوابق مردم دهلران در دفاع مقدس تاکید کرد: امروز مردم حق دارند که در زمان صلح و امنیت دارای بازارچه مرزی باشند و از این فرصت استفاده کنند لذا به همت مدیریت ارشد استان ایلام و حمایت دولت تدبیر و امید اقدامات مهمی در این ارتباط انجام شده است.
وی از پیگیری ها برای ایجاد فرمانداری ویژه که از مطالبات مردم شهرستان دهلران است خبر داد و گفت: در بحث نفت و گاز نیز با توجه به تولید 98 درصد نفت و گاز غرب کشور در این شهرستان بکارگیری نیروهای بومی در شرکت ها، استقرار دفتر نفت و گاز در شهرستان و کمک شرکت های نفتی به شهرستان از دیگر مطالبات مردم است که پیگیری می شود.
وی به سرمایه گذاری های کلان دولت در حوزه آب و خاک شهرستان اشاره کرد و افزود: بیش از 100 هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان با این سرمایه گذاری ها تحت پوشش شبکه های آبیاری قرار می گیرند که موجب رونق تولید و اشتغال در منطقه می شود.
موسوی سامانه گرمسیری را از دیگر اقدامات دولت در راستای تامین آب اراضی منطقه دانست و اضافه کرد: این طرح نیز موجب تامین آب بخش عظیمی از اراضی دیم منطقه در بخش مرکزی و موسیان می شود.
به گفته وی، در سفر اخیر وزیر بهداشت به این شهرستان، برای بهره برداری از دستگاه های سی تی اسکن، رادیو گرافی و بخش زایشگاه و خانه های بهداشت روستایی بیش از 52 میلیارد ریال هزینه شد ضمن اینکه امروز مردم دهلران به برکت طرح تحول سلامت از نعمت پزشک متخصص، امکانات و تجهیزات مدرن درمانی نیز بهره مند شده اند.
فرماندار دهلران از دستور وزیر بهداشت برای راه اندازی مجتمع عالی سلامت در این شهرستان نیز خبر داد و یادآور شد: این مجتمع نقش مهمی در تربیت نیروهای بومی متخصص دارد.
وی با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر نفت به استان ایلام گفت: در این سفر، وزیر نفت با تامین منابع مالی طرح ان جی ال 3100 دهلران موافقت کرد تا این طرح بزرگ در 36 ماه به بهره برداری برسد که نقش مهمی در اشتغال مردم دارد.
موسوی از پیگیری ها برای ارتقای دهستان دشت عباس به بخش نیز خبر داد و تاکید کرد: این موضوع به همت مسئولان در حال پیگیری است و در سال آینده محقق خواهد شد که نقش موثری در رفع مشکلات مردم و تسریع در خدمات رسانی دارد.
وی طرح تعریض جاده دهلران به اندیمشک را از دیگر اقدامات دولت در این شهرستان اعلام کرد و افزود: 18 کیلومتر از این مسیر آماده واگذاری به پیمانکار است ضمن اینکه تعریض مسیر دهلران به مهران نیز با هدف تسریع در ترددها و کاهش تصادفات در حال اجرا است.
موسوی با اشاره به تنوع اقوام کرد، لر و عرب در دهلران و زندگی مسالمت آمیز آنها در کنار هم گفت: امیدواریم که خروجی این نشست ها منجر به همدلی و وحدت بیشتر در راستای توسعه و ترقی شهرستان باشد.
وی انسجام و وحدت اقوام را در همه مسایل مهم دانست و اظهار کرد: از طریق اتحاد و انسجام و ظرفیت افراد متعهد و دلسوز بهتر می شود موضوعات و مطالبات را پیگیری کرد.
در این نشست تعدادی از معتمدین و متنفذین و افراد دلسوز شهرستان دهلران نیز مسایلی از جمله واگذاری اراضی شهر به مردم، توجه به ظرفیت های شهرستان، ایجاد فرمانداری ویژه و راه اندازی بازارچه مرزی، بکارگیری نیروهای بومی در شرکت های نفت و گاز منطقه، ایجاد صنایع تبدیلی، سهم نیروی انسانی شهرستان در مدیریت استان، رفع مشکل بیکاری و رفع مشکلات کشاورزان منطقه را خواستار شدند.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7175/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.