سید عباس دانایی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از امروز برگزاری آیین نوروزخوانی در بوستان 17 شهریور آغاز می شود و برنامه گردشگری شهری و کویر نوردی برای شهروندان و مسافران نیز از سوی اداره میراث فرهنگی با همکاری شهرداری سمنان برای روز های آینده پیش بینی شده است.
فرماندار سمنان با دعوت از هموطنان برای اسکان ، استراحت و بازدید از اماکن سیاحتی و گردشگری سمنان خواستار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و آرامش در زمان رانندگی شد.
دانایی افزود: برای توسعه گردشکری استان سمنان باید همانند واحدهای تولیدی و صنعتی توجه ویژه ای شود.
وی با بیان این که، باید طرح آمایش سرزمینی هر چه سریعتر در سمنان انجام شود، افزود: با مطالعه راهبردی می توان در چند سال آینده این استان را به عنوان نماد گردشگری در کشور معرفی کرد.
فرماندار سمنان گفت: سالانه بیش از 20 میلیون مسافر از جاده های استان به نقاط مختلف کشور سفر می کنند که می توان با اجرای برنامه های جامع اقتصادی ، گردشگری و تکمیل زیرساخت های نیمه تمام اقتصادی از این تردد ها برای افزایش اشتغال در استان بهره برد.
وی ادامه داد : جاذبه های طبیعی استان سمنان منحصربه فرد است و یک مسافر می تواند در کمترین زمان ممکن از مناطق کویری به مناطق سردسیری شمال کشور سفر کند که در نوع خود بسیار ارزشمند است.
تقویت زیرساخت های اقامتی حوزه گردشگری و شعار تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری از اهداف استان سمنان برای تقویت و توسعه گردشگری و افزایش اشتغال در این حوزه است به طوری که در 2 سال گذشته 26 اقامتگاه بوم گردی و چند هتل در استان سمنان گشایش یافته است و در حال حاضر 6 اقامتگاه بوم‌گردی و چند هتل در شهرستان های مختلف در حال دریافت مجوز فعالیت و ساخت است.
بر اساس اعلام میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، در نوروز 95 بیش از 256 هزار نفر گردشگر در این استان اقامت داشتند.
28 پایگاه اورژانس و 26 پایگاه امداد و نجات هلال احمر به صورت شبانه روزی از 25 اسفند 95 تا 15 فرودین 96 در استان سمنان آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی است.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
7339/6103 /6167
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: محسن شاکری
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.