به گزارش ایرنا، احمد همتی چهارشنبه شب در نشست شورای اداری استان سمنان با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن یادگار امام استانداری سمنان، افزود: تصمیم گیری درباره آب های مرزی مشترک و دریاها نباید از روی احساسات باشد، باید با نگاه توسعه و امنیت کشوری به این مساله دیده شود.
وی با اشاره به حادثه پلاسکو خاطرنشان کرد: باید به فکر تراکم جمعیت تهران و انتقال آن به استان‌های دیگر مانند سمنان بود.
وی با اشاره به ظرفیت های موجود در سمنان برای پذیرش سرریز جمعیت استان تهران، بیان داشت: فرودگاه سمنان درآستانه افتتاح است و بزرگراه حرم تا حرم فاصله سمنان با تهران را به یک ساعت کاهش می دهد.
نماینده شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن انتخابات، گفت: بر رعایت عدالت، شفافیت و اجرای قانون در شوراهای نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید شده و اگر این اتفاق نیفتد به نظام آسیب خواهد رسید.
نماینده شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: بحران افزایش تراکم جمعیتی در مراکز استان ها و خالی از سکنه شدن روستاها جدی گرفته شود، در 50 سال گذشته فرومد از توابع شهرستان میامی در استان سمنان 10 هزار نفر جمعیت داشت و با میل به مهاجرت اهالی فرومد به شهرهای صنعتی، در حال حاضر فرومد 2 هزار نفر جمعیت دارد.
سید حسن حسینی با اشاره به اینکه از نظر اعتبارات عمرانی استان سمنان در بین استان‌های کشور رتبه سی ام و در شاخص درآمدی رتبه استان بیست و دوم است، گفت: این تفاوت و فاصله مطلوب نیست و استان سمنان باید به جایگاه واقعی خود در این زمینه دست یابد.
وی با بیان اینکه بحران کم آبی، بیکاری، به ویژه در شرق استان سمنان وجود دارد، افزود: سمنان استان محرومی نیست، 36 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و دکتری در حال تحصیل در این استان هستند، اما بعد از دانش آموختگی میل به شهرهای صنعتی و بزرگ پیدا می کنند.
حسینی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در حوزه اقتصاد و معادن در بودجه سال 96 طرح های ارزشمندی را به تصویب رساند، گفت: کاهش جمعیت در شرق استان بسیار ناراحت کننده است و کاهش جمعیت در این مناطق فرابحرانی است و باید آمایش سرزمینی در شهرستان های شاهرود و میامی انجام شود.
نماینده شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان سمنان با بحران کمبود آب مواجه است و بیکاری یکی از چالش های اساسی استان است، بر راه اندازی فرودگاه شاهرود با اقدامات جدی تر تاکید کرد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز پس از ورود به سمنان در ایستگاه راه آهن، در اولین برنامه سالن مسافری ایستگاه راه آهن این شهر را با 2 هزار و 200 متر مربع زیربنا و 30 میلیارد ریال هزینه افتتاح کرد و در آئین تجلیل از 746 شهید فرهنگی و دانش آموز استان در سالن هلال احمر سمنان حضور یافت.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.