به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از 746 شهید فرهنگی و دانش آموز استان سمنان با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن هلال احمر سمنان، با گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان هشت سال دفاع مقدس و شهیدان مدافع حرم ، گفت: باید راه این شهیدان ادامه پیدا کند.
وی با تاکید بر اینکه اگر شهیدان نبودند استکبار جهان به قصد ریشه کنی اسلام و نظام اسلامی وارد عمل شده بود، گفت: اگر شهیدان نبودند امروز از حوزه و دانشگاه، قوای سه گانه و نیروهای مسلح افتخارآمیز خبری نبود.
خباز افزود: شهیدان به جبهه ها رفتند و جان خود را فدا کردند و در طبق اخلاص گذاشتند و وظیفه مردم و مسوولان در شرایط کنونی حفظ سیره و روش شهدا در تداوم ارزش های اسلامی و نظام اسلامی است.
استاندار سمنان یادآور شد: بیش از 500 شهید دانش آموز جوان در اوج جوانی که باید با ارتباط با خداوند متعال به دنبال نام و نشان خود می بودند، به جبهه ها رفتند و برای دفاع از کشور و نظام به دفاع پرداختند و شهید شدند و نام بزرگی از خود به جاگذاشتند که برای همیشه ماندگار خواد بود.
در این آئین با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی فرهنگ نامه شهدای استان سمنان شامل زندگینامه، وصیتنامه و نگاه تربیتی شهدای معلم استان رونمایی شد.
به گزارش ایرنا، علی لاریجانی امروز پس از ورود به سمنان در ایستگاه راه آهن، در اولین برنامه سالن مسافری ایستگاه راه آهن این شهر را در 2 هزار و 200 متر مربع زیربنا شامل 800 متر مربع فضای اداری و یک هزار و 400 متر مربع فضای خدماتی که با هزینه 30 میلیارد ریال ساخته شده را افتتاح کرد.
حضور در نشست شورای اداری استان در سالن یادگار امام استانداری سمنان دیگر برنامه های سفر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به سمنان است.
احمد همتی نماینده شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه، ابوالفضل حسن بیگی نماینده شهرستان دامغان، غلامرضا کاتب نماینده شهرستان های گرمسار و آرادان و سیدحسن حسینی نماینده شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان و تعدادی از فرمانداران و مسوولان استان سمنان، تعدادی از خانواده های شهدا در این آئین حضور داشتند.
استان سمنان حدود سه هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است که از این تعداد 124 نفر فرهنگی آموزش و پرورش و 622 نفر دانش آموز بودند.
7344/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.