به گزارش ایرنا، احمد همتی عصر چهارشنبه در دومین آئین تجلیل از 746 شهید دانش آموز استان سمنان با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درسالن هلال احمر استان سمنان افزود: وضعیت بخش عمده ای از معلمان حق التدریسی مشخص و با مصون ماندن سابقه کاری آنان، ایجاد ردیف برای دریافت حقوق ماهیانه در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه از سوی مجلس شورای اسلامی، یک درصد از یک دوازدهم هزینه های بانک ها و شرکت های سودده به مبلغ هزار و 450 میلیارد تومان برای بهبود شرایط فرهنگیان در نظر گرفته شده است.
وی با بیان این که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه اهمیت می دهد، خاطرنشان کرد: بیشتر مصوبات مجلس شورای اسلامی به صورت کم سابقه برای حمایت از این اقشار است.
همتی با بزرگداشت مقام و راه شهدا، یاد آورشد: شهیدان فرهنگی علاوه بر بعد کار معلمی با شهید شدن وجود خودشان را در این دنیا جاودانه کردند.
وی بیان داشت: نیمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بیشتر اعضای هئیت رئیسه مجلس از جنس ایثار و شهادت و یک سوم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جانبازان و خانواده شهدا هستند.
وی یاد آورشد: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از ذخایر انقلاب است که در صحنه های ملی و بین الملی و بحرانی به طور صحیح امور را کنترل می کند.
وی به ظرفیت های سمنان به عنوان ششمین استان کشور از نظر مساحت اشاره کرد و گفت: عبور 20 میلیون زائر از استان سمنان، قرار داشتن به عنوان چهار راه طلایی کشور، وجود ذخایر معدنی و داشتن دانشجو به میزان سه برابر میانگین کشوری، قابلیت سرریز جمعیت استان های دیگر به ویژه تهران را برای استان سمنان فراهم کرده است.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی یکی از اولویت های مهم استان سمنان را تامین آب برای بخش های مورد نیاز دانست و گفت: مدیریت منابع آب موجود استان سمنان بیش از پیش باید درنظر گرفته شود.
در این آئین با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی فرهنگ نامه شهدای معلم استان سمنان رونمایی شد، لاریجانی امروز پس از ورود به سمنان در ایستگاه راه آهن، در اولین برنامه سالن مسافری ایستگاه راه آهن این شهر را در 2 هزار و 200 متر مربع زیربنا افتتاح کرد و حضور در نشست شورای اداری استان در سالن یادگار امام استانداری سمنان را در برنامه دارد.
محمدرضا خباز استاندار سمنان، ابوالفضل حسن بیگی نماینده شهرستان دامغان، غلامرضا کاتب نماینده شهرستان های گرمسار و آرادان و سیدحسن حسینی نماینده شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان و تعدادی از فرمانداران و مسوولان استان سمنان، تعدادی از خانواده های شهدا در این آئین حضور داشتند.
استان سمنان حدود سه هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است که از این تعداد 124 شهید فرهنگی آموزش و پرورش و 622 شهید دانش آموز بودند.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.