ابوالفضل دربانی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی تخصصی بهینه سازی مصرف انرژی ویژه مهندس های استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود 80 درصد از فضاهای آموزشی استان به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز است.
وی ادامه داد: از سال 92 تا سال 95 حدود 10 میلیارد تومان برای استانداردسازی سامانه‌ گرمایشی مدارس استان سمنان هزینه شده است و درصورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز تا پایان سال 96 تمام مدارس استان به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز می شود.
دربانی گفت: مدارسی که از سال 85 ساخته شده اند دارای استاندارد سرمایشی هستند اما مدارسی که قبل از سال 85 ساخته شده اند در حال استاندارد سازی سرمایشی است.
وی با بیان این که اداره کل نوسازی مدارس متولی ساخت و ساز در مجموعه آموزش و پرورش است، افزود: به همین منظور، صرفه جویی در مصرف انرژی و رعایت استانداردها در ساخت و ساز مدارس پیامد خوب و مطلوب به دنبال خواهد داشت.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: بهینه سازی مصرف انرژی اهمیت بسیار زیادی در بحث توسعه پایدار کشور و صرفه اقتصادی ایران در حال توسعه دارد و باعث جلوگیری از آلودگی محیط زیست می شود.
وی تاکید کرد: تکرار لازمه فرآیند یادگیری است، از همین رو این اداره کل دوره آموزشی تخصصی ویژه مهندس های استان سمنان را برگزار کرد تا از این ظرفیت برای ارتقای سطح کیفی ساخت و ساز مدارس استفاده شود.
وی تصریح کرد: قبل از بهره برداری و در مرحله طراحی ضوابط و نکاتی قابل کنترل است که مهندس ها در دفتر فنی باید بهینه سازی مصرف انرژی مد نظر قرار دهند و همچنین نگهداری این مجموعه ها پس از راه اندازی و ممیزی انرژی پس از بهره برداری باید با آموزش مورد تاکید قرار بگیرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان مقام سازی فضاهای آموزشی و تکمیل طرح های نیمه تمام با جذب اعتبارات و مشارکت خیرها را از برنامه های این اداره کل برای سال تحصیلی 96-97 عنوان کرد.
بیش از 118 هزار دانش آموز سمنانی در 925 واحد آموزشی تحصیل می کنند.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.