به گزارش ایرنا، هم زمان با روز شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، در گوشه و کنار شهرستان شاهرود، آیین های عزاداری به شکل های گوناگون برگزار شد. از مجن و کلاته خیج در شمال تا کویر طرود در جنوب شاهرود، مردم این دیار در غم از دست دادن بزرگ بانوی جهان اسلام سوگواری کردند.
این مراسم اما در بیارجمند حال و هوایی دیگر داشت. مردم این شهر امروز میزبان دو شهید گم نام دوران دفاع مقدس بودند. پیکر این شهدا که 18 و 24 سال سن داشته و در عملیات خیبر به شهادت رسیده اند، بر روی دستان اهالی شهیدپرور بیارجمند، تشییع شده و در بوستان شاهد به خاک سپرده شد.
در شاهرود نیز، مردم مومن و عزادار با حضور در مساجد و تکیه ها، در غم از دست دادن مادر گرامی شهید کربلا، ناله سر دادند. دسته های عزای فاطمی از صبح امروز در چهار راه مدرسه قلعه، گرد آمده بودند تا بگویند:
یا صاحب الزمان ما را در اندوه شهادت مادر مظلومت، شریک بدان.
امروز همچنین مراسم عزاداری در دفتر آیت الله العظمی شاهرودی با سخن رانی حجت الاسلام والمسلمین سیدجوادحسینی شاهرودی برگزار شد.
گفتنی است شب گذشته، مردم محله باغزندان شاهرود، به نیت حضرت صدیقه کبری(س)، 18 دیگ آش پخته و در بین عزادران فاطمی پخش کردند.
آیین گرامی داشت روز سوم خاک سپاری شیهد گمنامی که روز سه شنبه در دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود، آرام گرفت نیز پنجشنبه شب پس از نماز مغرب و عشاء، در مسجد غربای این شهر برگزار خواهد شد.
7359 /6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشاردهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.