علی سعدالدین روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، از صادرات 298 هزار و 679 تن کالا از این گمرگ در 11 ماهه سال 95 خبر داد و افزود: این میزان صادرات 132 میلیون و سه هزار و 68 دلار برای کشور ارزآوری داشت، متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی 442 دلاربود و صادرات امسال گمرک سمنان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر ارزش دلاری 13 درصد افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: پودر لباسشویی، هیدرو کربن سبک و سنگین ، شمش سرب، فروسیلیسم، کاشی ، کولر آبی ، مخزن های کروی فولادی ، قاشق وچنگال یکبار مصرف، اسید سولفونیک، مایع ظرفشویی، اکسید روی ، آب ژاول، سیمان ، سنگ سلستین، لوله، احشاء دامی،کرک بزی ، عایق رطوبتی ، کابل مسی، رنگ اتومبیل و مرغ منجمد کالاهای صادراتی استان سمنان در سال 95 بوده است.
وی اضافه کرد: این کالاها به 34 کشور جهان از جمله کشورهای عراق ، افغانستان ، جمهوری کره، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، جمهوری متحده تانزانیا، امارات متحده عربی، ارمنستان، چین و تایوان صادر شده است.
مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه در این مدت 21 هزار و 568 تن کالا به ارزش 40 میلیون و 867 هزار و 324 دلار از این گمرک ترخیص شد، گفت: عمده کالاهای وارداتی به گمرک سمنان شامل ماشین آلات خط تولید و اجزا و قطعات آنها ، مواد اولیه کارخانجات شامل پنبه شانه نزده حلاجی نشده، اجزاء و قطعات انباره های برقی، قطعات منفصله برای تولیداتوبوس ومینی بوس، کائوچوی اتیلن پروپیلن، الیاف سنتتیک ، ورق فولادی، فیلترهای تصفیه دود اگزوز خودرو ، ماشین آلات برای پرکردن بستن درپوش گذاشتن وغیره بطری هاپیت، اشیاءسرامیکی برای مصرف آزمایشگاهی، ماشین های حلاجی، ماشین آلات و دستگاه ها برای قنادی و تنورهای شیرینی پزی بوده است.
سعدالدین با بیان اینکه عمده کالاهای وارداتی نیز از 26 کشور جهان از جمله کشورهای آلمان، ازبکستان، ترکیه، چین، انگلستان، ایتالیا ، جمهوری کره، هلند، تایوان و امارات متحده عربی بوده است، گفت: ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی هزار و 895 دلار بوده است.
مدیرکل گمرک استان سمنان، در آمد گمرک استان در 10 ماهه 95 را با احتساب ضمانت‌ نامه‌ها 138 میلیارد و 354 میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: درآمد گمرک استان سمنان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی با اشاره به کشف سه فقره پرونده قاچاق از سوی اداره کل گمرک استان سمنان به ارزش یک میلیارد و 756 میلیون ریال، گفت: 186 بسته امانتی به وزن 756 کیلوگرم در این مدت از این گمرک صادر شده است که این بسته ها 14 هزار و 125 دلار ارزش داشته است ، همچنین در این مدت 528 بسته امانتی به وزن هزار و 299 کیلوگرم به این گمرک وارد شده که دارای ارزش 13 هزار و 400 دلاری بوده است.
هم اکنون 90 درصد تشریفات سیستمی در گمرک استان سمنان الکترونیکی است و دولت الکترونیک در دولت تدبیر و امید به معنای واقعی در اداره کل گمرک استان سمنان اجرا شد.
تعداد واحدهای تولیدی صادرکننده استان سمنان از 40 واحد در سال 94 به 20 واحد در سال 95 کاهش یافته است، این واحدهای صادرکننده استان سمنان به صورت مستقیم تولیدات بخش های کشاورزی، صنعتی و معدنی را از گمرک استان صادر می کنند
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.