به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدباقر عبدوس در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد امام(ره) سمنان گفت: ایران یکی از کشورهای حامی مردم مسلمان به ویژه فلسطینیان است و تا محو شدن اسرائیل از نقشه های بین المللی بر سردفاع از حق مردم مظلوم کوتاه نخواهد آمد و امروز حرکت بزرگی به سوی سرزمین فلسطین در حال پیش روی است که نشان می دهد پایه های ظلم در هر گوشه ای از جهان که بنا شود نابود است.
وی با اشاره به برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با حضور 80 کشور مسلمان دنیا در ایران اسلامی، گفت: این حرکت بزرگ نشانه‌ای از قدرت و جذبه جمهوری اسلامی ایران است و حضور نمایندگان بیش از 80 کشور در این کنفرانس بزرگ نشاندهنده اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامی ایران است.
عبدوس افزود: جمع شدن نمایندگان 80 کشور مسلمان به سادگی نیست، چرا که آمریکا و رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را برای ممانعت از حضور آنان در ایران اسلامی انجام دادند، ولی به لطف خدا، نمایندگانی از سطح بالای مسوولان کشورهای اسلامی در ایران حضور یافتند.
امام جمعه موقت سمنان با اشاره به حضور رهبری انقلاب به همراه سران قوا در این همایش بزرگ، گفت: رهبری در این کنفرانس بیانات جامع و کاربردی داشتند و نیاز است دنیای اسلام به این مسایل توجه کند.
وی به برخی نظرات درباره اثر مقاومت در چند سال مبارزه علیه استکبار، خاطرنشان کرد: امروز این افراد باید به اثرات واقعی مقاومت در افکار عمومی دنیا توجه کنند و باید بدانند که پیروزی ملاک‌‌هایی دارد که شاید آنان از درک این ملاک‌ها عاجزند.
امام جمعه موقت سمنان افزود: باید این بینش بزرگ و حرکت عظیم مردم در حمایت از مقاومت به عنوان یک پیروزی و اقتدار قلمداد شود.
سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز امروز در قالب سفر به استان سمنان برای افتتاح و آغاز 90 طرح در حوزه بهداشت و درمان، در نماز جمعه حضور یافت و به سخنرانی پرداخت.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.